Skip to content
Societate

DSP București explică de ce oamenii trebuie să sune în call-center înainte de a merge la centrele de testare

Inquam Photos / Octav Ganea

Numărul bucureștenilor care suna zilnic la call-centerul Direcției de Sănătate Publică (DSP) București pentru a fi testați anti-Covid s-a dublat de sâmbătă și a ajuns marți la aproape 4.000, a spus directorul Direcției, Oana Nicolescu.

Directorul DSP București, Oana Nicolescu, a declarat pentru Digi24 că sâmbătă erau 2.000 de apeluri și până marți numărul a crescut la 4.000.

„Presiunea este enormă, încercăm să răspundem tuturor apelurilor”, a spus ea.

Ea vorbit și despre cele 28 de centre de testare din București și Ilfov, care în ultimele zile au fost pline de oamenii care au simptome COVID. Directorul DSP București a subliniat că testarea e gratuită doar pentru pacienții care au simptome și că este obligatoriu ca înainte de a merge la centru, fiecare trebuie să sune întâi la call-centerul DSP.

Nicolescu a explicat și de ce a fost stabilită această procedură: „Am gândit ca aceste centre să facă doar partea legată de recoltare, dar pentru a face recoltările gratuite trebuie o minimă anamneză. Nu am vrut să supraîncărcăm centrele și cu această problemă, așa că asta se va face de colegii din call-center”.

Directorul DSP București a spus că de marți oamenii se pot testa și în cabinetele medicilor de familie, peste 200 de medici având contract în acest sens.

„Serviciul de ambulanță ne-a spus că are un număr extraordinar de mare de solicitări. Cu aceste măsuri, timpul de așteptare a scăzut de la 72 de ore la 24 de ore pentru cei care cheamă ambulanța”, a afirmat Nicolescu.

Care este procedura

Persoanele care prezintă simptome specifice COVID vor solicita testarea către Direcția de Sănătate Publică a Municipiului București prin numărul de Call Centre 021-9462 sau prin platforma online de la adresa https://dspb.ro/formular-programare-test-covid-19/.

Persoane nedeplasabile sau care nu au posibilitatea de a se deplasa către un centru de testare vor mentiona acest lucru în formularul online sau operatorului Call Centre pentru a fi introdusi in lista de asteptare a SABIF pentru testare la domiciliu.

Pentru persoanele care se pot deplasa catre un centru de recoltare, fara a utiliza mijloacele de transport in comun, DSP va informa solicitantul cu privire la posibilitatea testării într-un punct de recoltare organizat într-o unitate sanitară, prezentându-i le pe cele din imediata vecinătate dar și posibilitatea de accesa harta acestor puncte de recoltare, publicată pe site-ul MS și DSP București.

De asemenea, DSP va emite prin email si/sau sms care conține numărul de înregistrare al cererii, numele, prenumele solicitantului și CNP-ul parțial anonimizat, pe care pacientul îl va prezenta la centrul de testare.

Persoanele care se vor prezenta în punctele de recoltare, vor prezenta dovada înregistrării de testare la DSP București. Persoana va prezenta email-ul /sms-ul primit de la DSP București.

Fără această dovadă, recoltarea probelor pentru RT-PCR, nu se va efectua, potrivit procedurii.

Personalul din punctul de recoltare are obligația să valideze datele cu numărul de înregistrare al cererii de testare, primit prin email /sms, de la DSP București. În cazul în care, datele nu corespund, recoltarea nu se va efectua.

După recoltare, persoana testată va aștepta la domiciliu rezultatul testului RT-PCR, pe care îl va primi prin email / sms din aplicația CORONAFORMS.

În cazul în care, rezultatul testului este POZITIV, trebuie contactat medicul de familie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *