Casa Naţională de Pensii Publice (CNPP) a anunţat că va începe modernizarea actualului sistem informatic, pentru ca serviciile oferite de instituție să devină în curând uşor accesibile direct de pe telefon.
După ce guvernul a aprobat o finanţare în valoare de peste 130 de milioan de lei, bani din fonduri externe şi nerambursabile, Casa Naţională de Pensii Publice (CNPP) lucrează în prezent la dezvoltarea şi implementarea noului sistem, care va centraliza mai multe componente ce vor funcţiona în mod integrat:
- portal pentru comunicarea cu cetăţenii,
- serviciu electronic pentru completarea cererilor de emitere de bilete pentru tratament
- servicii electronice pentru contribuabili,
- servicii electronice pentru domeniul accidentelor de muncă şi al bolilor profesionale
- aplicaţia „e-Talon”.
Cum vor accesa vârstnicii online talonul de pensii
Aplicaţia „e-Talon” va genera automat cuponul de pensie lunar, atât în format electronic cât şi tipărit, pentru toţi pensionarii ce se află în plată, relatează Mediafax. Totodată, cei aflaţi în pragul pensionării vor putea utiliza aplicaţia, împreună cu toţi lucrătorii activi și își vor putea simula pensia în baza propriilor contribuţii sau vor putea afla când se vor împlini anii pentru pensionare și de ce tip de bonificații pot beneficia. Instituția speră că astfel și dosarul de pensie se va putea depune mai ușor.
CNPP estimează că aplicaţia ar putea deveni realitate în aproximativ un an. Cel puțin teoretic, odată cu digitalizarea completă a sistemului de pensii, reforma domeniului sistemului public de pensii şi al asigurării pentru accidente de muncă şi boli profesionale va putea fi completă şi adaptată nevoilor şi cerinţelor actuale, relatează instituția potrivit sursei citate.
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News