Skip to content
Opinii

Este „EXTREM DE MULT”

psnews.ro

…așa începe mesajul postat pe pagina de Facebook a Ministerului Afacerilor Interne, după ce 19 oameni au murit și 33 au fost grav răniți în accidente rutiere în România, într-un interval de doar 48 de ore.

Deja știm de mult timp că țara noastră se află pe primul loc în Europa în privinţa accidentelor rutiere grave, cu un deces la trei accidente. E o informație pe care nici măcar nu o mai procesăm. Nu e nici primul, nici ultimul reper, nu-i așa, pentru care ne aflăm la coada Europei.

Avem și un Cod Rutier, mereu îmbunătățit, cu obligații, reguli, infracțiuni și pedepse. Știm și ce e răspunderea contravențională. Degeaba.

Ce nu avem?

Educație nu avem. Educație rutieră, din primii ani de școlaritate.

Nu avem infrastructură rutieră. Și nici nu putem spera să o avem în curând, pentru că prioritățile politicienilor români sunt altele, decât cele ale alegătorilor. Aici rămânem pe cont propriu, cum s-ar zice.

Nu avem radare fixe, nici între localități, nici pe drumurile cu circulație intensă, ori pe autostrăzi.

Nu avem separatoare de sens, mai ales în curbe și în zonele în care se pot atinge viteze mari.

Nu avem parapeți în zonele abrupte.

Nu știm să conducem defensiv.

La toate acestea aș adăuga și că suntem în țara lui „Și ce dacă …”

Dacă lăsăm ipocrizia deoparte, atunci conștientizăm că fie am spus cel puțin o dată în trafic această expresie, „Și ce dacă …”, fie am auzit-o rostită de cineva apropiat, fie am intuit-o atunci când am fost expuși unor riscuri de către alții în trafic.

Într-o societate în care totul e în contra-timp, iar agresivitatea a devenit ceva obișnuit, nici conduita în trafic nu poate fi diferită, mai ales că, în general, persoanele care sunt agresive la volan sunt impulsive și în viața de zi cu zi. Victimele acestora putem deveni oricare dintre noi…

Așa că avem nevoie de mai mulți polițiști în trafic, nu la pândă. Vrem să aflăm care sunt rezultatele campaniilor de prevenire, gen „fără alcool” și „fără droguri” la volan.

Avem nevoie de reeducarea celor care au încălcat regulile de circulație, nu doar de sancționarea sau de re-testarea cunoștințelor lor teoretice. Reeducare.

Vrem să știm că toți cei care se află la volan nu sunt un pericol pentru ceilalți participanți la trafic, iar importanța testării psihologice, la intervale regulate de timp, pentru absolut toți șoferii, profesioniști sau nu, va fi luată în serios. Întotdeauna.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *