Skip to content
Politică

Eterna problemă a autostrăzilor. Ce explicaţii trebuie să dea PSD

Eterna problemă a autostrăzilor din România. Ce explicaţii trebuie să ofere Partidul Social Democrat (PSD) în legătură cu această problemă.

Într-un comunicat trimis, marţi, PSnews.ro, deputatul PNL Alexandru Nazare (fost ministru PDL al Transporturilor în guvernul Mihai-Răzvan Ungureanu) solicită PSD să explice public de ce ajunge să fie demolată mereu autostrada Lugoj-Deva lot II, pentru care se promitea inaugurarea la sfârșitul acestui an.

Vicepreședintele PNL Alexandru Nazare constată că guvernarea PSD în domeniul infrastructurii se încheie cu un nou tronson de autostradă demolat, un simbol al modului „catastrofal” în care a fost gestionat acest domeniu în ultimii 3 ani.

“Chiar şi pe ultima sută de metri guvernarea PSD dovedeşte incompetenţă şi iresponsabilitate în gestionarea investiţiilor în infrastructura de transport. Deşi aceste investiţii sunt vitale pentru dezvoltarea economică a României, ele au fost ori ignorate de guvernarea PSD, drept dovadă tăierile repetate de fonduri la rectificările bugetare, ori gestionate catastrofal. Demolarea unei secţiuni din autostrada Orăştie-Sibiu inaugurată înainte de turul al doilea al alegerilor prezidenţiale din 2014 şi acum a porţiunii din autostrada Lugoj-Deva dovedesc incapacitatea celor din Ministerul Transporturilor şi din Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale de a monitoriza lucrările şi de a sancţiona la timp derapajele constructorilor. Fisurile nou aparute pe lotul II al autostrăzii Lugoj-Deva demonstrează că pentru PSD demolarea unei autostrăzi noi nu este excepția, ci regula. Ministrul Matache trebuie să confirme sau să infirme public apariția unor fisuri importante pe lotul II din Lugoj-Deva, fisuri care reclamă demolarea. Amintim faptul că pentru acest lot de autostradă miniștrii PSD promiteau inaugurarea la sfârșitul acestui an. Atât pentru Orăștie-Sibiu, cât și pentru Lugoj-Deva România va pierde bani europeni, suma totală a fondurilor pe infrastructură irosite ajungând la 3 miliarde de euro. Este din ce în ce mai puţin probabil ca pentru alocarea 2014-2020 să fie suficiente fonduri pentru construcţia autostrăzii Sibiu-Piteşti, sabotată constant de fostul premier Ponta, deşi investitorii străini, transportatorii, au reclamat importanţa ei.  În plus, mandatul PSD se încheie fără a avea o situaţie clară a proiectelor care vor fi fazate, adică finanţate şi din bugetul 2007-2013 şi din bugetul 2014-2020, riscul fiind ca proiectele acestea să treacă integral pe finanţare din bugetul de stat. Situaţia este la fel de gravă şi în domeniul feroviar unde proiectele de modernizare au acumulat întârzieri de 4 ani, iar companiile de stat sunt căpuşate de clientela de partid”, a declarat Alexandru Nazare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *