Echilibrul dintre viaţa profesională şi cea personală motivează angajaţii din România

loc de munca birou angajati
Sursa foto: Unsplash / Arlington Research

Asigurarea unui echilibru stabil între viaţa profesională şi cea personală motivează angajaţii din România, uneori mai mult decât salariul şi siguranţa locului de muncă, arată un studiu elaborat de o companie de resurse umane.

Astfel, potrivit Workmonitor România, realizat de Randstad România, primii şapte cei mai importanţi factori pentru angajaţii români, în ceea ce priveşte locul de muncă (prezent sau viitor) sunt echilibrul dintre viaţa profesională şi cea personală – 96% (93% global), salariul – 96% (93% global), siguranţa locului de muncă – 93% (89% global), sprijinul pentru sănătatea mintală – 88% (83% global), zilele de concediu anual – 87% (83% global), asigurările de sănătate/beneficii medicale – 87% (78% global) şi flexibilitatea programului de lucru – 84% (81% global).

Un procent de 71% dintre angajaţi se consideră ambiţioşi în ceea ce priveşte cariera lor, iar 41% afirmă că îşi doresc să-şi asume mai multe responsabilităţi manageriale. Doar jumătate din români consideră că un rol full-time va fi formula de lucru ideală pentru ei, în viitor. O treime nu se concentrează deloc pe evoluţie profesională, iar 49% sunt fericiţi să rămână într-un rol care le place, chiar dacă nu există loc pentru promovare sau dezvoltare.

„În 2024, a fi un partener echitabil pentru talente este un obiectiv inteligent pentru lideri, pentru a menţine aproape forţa de muncă valoroasă. Când priorităţile oamenilor sunt satisfăcute, aceştia se simt mai împliniţi la locul de muncă – iată o paradigmă foarte actuală în managementul resurselor umane. Datorită Randstad Romania Workmonitor 2024 putem observa o dinamică interesantă în ceea ce priveşte ambiţia angajaţilor, o mare parte fiind mai puţin interesaţi de evoluţia carierei şi mai preocupaţi de satisfacţia la locul de muncă. O altă paradigmă pentru a conduce resursele umane cu înţelepciune în 2024 este tratează-l pe fiecare membru al echipei ca pe o personalitate unică, care provine din medii şi circumstanţe adesea foarte specifice, ce îi pot influenţa preferinţele, dorinţele şi rolul într-o echipă”, a explicat Mihaela Maranca, country manager, Randstad România.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și:

Media PNL