Skip to content
Europa

Euractiv: Uniunea Europeană ia măsuri pentru a consolida drepturile pasagerilor, în condiții de criză

Euractiv Euractiv

Comisia Europeană a transmis ieri un comunicat privind modalitatea de funcționare a Cartei pentru drepturile pasagerilor, în încercarea de a atenua problemele miilor de călători și ale companiilor afectate de pandemie, conform Euractiv.

Liniile aeriene se declară dezamăgite de conținutul acestuia.

Carta drepturilor pasagerilor în UE este una dintre cele mai cuprinzătoare și complexe din lume și anumite aspecte ale acesteia au fost modificate de parlamentari chiar înaintea izbucnirii epidemiei.
Companiile aeriene au cerut Comisiei să micșoreze gradul de responsabilitate impus operatorilor de transport în special în ceea ce privește prevederile referitoare la „dreptul la îngrijire”. Potrivit Cartei, companiile de transport sunt responsabile atât cu asigurarea de alimente și băuturi răcoritoare pentru pasagerii care așteaptă mult timp din cauza întârzierilor, cât și cu cazarea acestora, inclusiv transportul lor la și de la hotel.

Într-o scrisoare deschisă adresată miniștrilor transporturilor, Grupul Airlines pentru Europa – care numără printre membrii săi principalii transportatori europeni – a solicitat o limită de trei nopți de cazare plătită și o diurnă de 100 EUR. Comisia insistă însă ca toate companiile aeriene să-și asume dreptul la îngrijire „chiar și pe o perioadă lungă de timp”, în „condiții extraordinare”. Răspunsul transportatorilor aerieni: „Asta înseamnă că liniile aeriene sunt responsabile de îngrijirea pe timp posibil nelimitat a pasagerilor blocați de deciziile guvernelor de a închide frontierele. Vom asigura îngrinirea pasagerilor și a personalului atât cât este posibil în condițiile actuale însă orice măsuri care pot reduce impactul financial sunt mai mult decât necesare”, se arată într-o scrisoare deschisă trimisă de Airlines for Europe și grupul IATA.

Transportatorul britanic Flybe, aflat deja în dificultate financiară gravă, și-a încetat activitatea la începutul lunii, în timp ce restul companiilor aeriene se luptă de asemenea să rămână pe linia de plutire după reducerea serviciilor, uneori cu 90%. Companiile Bruxelles și Austrian Airlines își încetează toate operațiunile săptămâna aceasta.

Zborurile au fost anulate în masă de către companiile aeriene, în timp ce operatorii de transport cu autobuzul, feribotul și trenul și-au modificat, de asemenea, orarele pentru a se conforma măsurilor naționale, cum ar fi închiderea frontierelor și plasarea în carantină. În multe cazuri, acest lucru a făcut ca pasagerii să rămână blocați în diferite țări, neputând reveni acasă. Zborurile de repatriere sunt în curs și un convoi special de trenuri transfrontaliere a fost organizat între granițele germane și cele lituaniene.

(Zoran Radosavljevic)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *