Skip to content
Societate

Eurodeputatul Dan Motreanu, despre accidentul ”regretabil” din Portul Midia:”Vor fi introduse standarde suplimentare față de Regulamentul prezent pentru bunăstarea animalelor”

Inquam Photos / Octav Ganea

În cadrul ultimei sesiuni plenare a Parlamentului European, s-a dezbătut îmbunătățirea bunăstării animalelor în timpul transportului. Dezbaterea vine ca urmare a accidentului din 24 noiembrie, când o navă de transport de mărfuri care se îndrepta spre Arabia Saudită a eșuat lângă portul românesc Midia, ducând la decesul majorității celor 14.600 de oi aflate la bord, relatează Caleaeuropana.ro.

Eurodeputatul liberal, Dan Motreanu, a subliniat în intervenția sa faptul că accidentul din Portul Midia este ”regretabil, însă a fost o eroare umană.” ”Romania are legislație solidă, dar cel mai important este să urmărim aplicarea legii cu strictețe, prin intermediul inspecțiilor naționale sau internaționale.”

În contextul în care România este doar una din țările Uniunii Europene din care sunt trasportate animale vii către statele terțe, Dan Motreanu a menționat că pentru România exportul de animale reprezintă o activitate economică importantă, ”fiind țări care acceptă doar comerțul cu animale vii, și de aceea bunăstarea animalelor a fost o preocupare permanentă, inclusiv atunci când am deținut Președinția rotativă a Consiliului Uniunii Europene.”

În urma eșuării unei nave ce transporta oi în largul coastelor României, deputații au dezbătut asupra modalităților de a proteja mai bine animalele transportate către țări din afara UE.

Totodată deputații au discutat alături de președinția finlandeză și de Comisie, despre acțiuni care trebuie luate atât la nivelul UE, cât și la nivel național pentru a îmbunătăți siguranța și bunăstarea animalelor transportate către țări terțe.

Dan Motreanu informează că cea mai mare parte din măsurile Regulamentului 1/2005 sunt deja implementate, dar vor fi introduse standarde suplimentare față de Regulament, cum ar fi: mărirea suprafeței/cap animal cu 20%, prezența unui medic veterinar la bordul vasului, limite și monitorizarea zilnică a temperaturii vasului – (limita de temperatură fiind prevazută doar pentru transportul rutier, nu si pentru cel naval).

”În prezent, exista doua astfel de propuneri legislative in Parlamentul Romaniei, realizate împreună cu ONG-uri si experti in domeniu transporturilor”, a mai spus acesta.

Informații suplimentare

În februarie 2019, Parlamentul European a cerut statelor membre ale UE să asigure o mai bună protecție a animalelor în timpul transportului. În rezoluție, deputații au criticat condițiile precare din timpul transportului maritim și au solicitat autorităților naționale să intensifice inspecțiile, să se asigure că navele lor sunt întreținute corespunzător și să adapteze porturile la cerințele privind bunăstarea animalelor.

Deputații au insistat, de asemenea, că, dacă normele de transport din țările din afara UE nu sunt aliniate cu cele ale UE și aplicate în mod corespunzător, transportul animalelor vii către aceste țări ar trebui interzis.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *