Skip to content
Politică

Eurodeputatul Gheorghe Falcă: România va depune toate eforturile pentru a elimina prevederile din Pachetul Mobilitate I care vin în contradicție cu obiectivele climatice

Inquam Photos / Octav Ganea

Europarlamentarul Gheorghe Falcă (PNL, PPE) salută sesizările făcute de Guvernul României la Curtea de Justiție a Uniunii Europene cu privire la suspendarea unor prevederi din Pachetul Mobilitate I.

Deputatul european român subliniază că aspectele contestate de România vin în contradicție cu țintele și obiectivele UE: „Vorbim de reducerea emisiilor de carbon cu 55%, de Acordul Verde și de Pachetul Fit for 55, dar între timp Pachetul Mobilitate I are prevederi care vin în contradicție cu toate aceste obiective. Considerăm că toate prevederile amintite au un caracter restrictiv și disproporționat, astfel că România va face toate eforturile pentru a le elimina”.

Ministerul Afacerilor Externe (MAE) și Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) informează cu privire la faptul că Guvernul României a sesizat, în cursul zilei de 5 ianuarie 2022, Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) cu o cerere privind suspendarea aplicării dispoziției din Pachetul Mobilitate I care instituie obligația întoarcerii vehiculului la unul dintre centrele operaționale în termen de 8 săptămâni de la plecare – obligație care urmează să se aplice de la 21 februarie 2022.

România a inițiat trei acțiuni în anularea parțială a actelor UE care formează Pachetul Mobilitate I. Dispozițiile vizate sunt cele care privesc aspecte care, potrivit Guvernului României, vor avea implicații negative semnificative asupra pieței interne și vor afecta competitivitatea transportului de mărfuri în Uniune, respectiv: interdicția efectuării perioadei normale de repaus săptămânal la bordul vehiculului; obligația întoarcerii periodice a conducătorului auto la centrul operațional al angajatorului sau la locul său de reședință; obligația întoarcerii vehiculului la unul din centrele operaționale în termen de 8 săptămâni de la plecare; stabilirea de limitări suplimentare la efectuarea operațiunilor de cabotaj; instituirea unor norme specifice privind detașarea conducătorilor auto.

În plus, România a intervenit în 12 acțiuni în anulare vizând același pachet, acțiuni inițiate de state membre UE cu interese similare României (Bulgaria, Cipru, Lituania, Malta, Polonia și Ungaria), a transmis europarlamentarul Gheorghe Falcă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *