Europarlamentarul Victor Negrescu a prezentat raportul său privind elaborarea unei politici europene în materie de educaţie digitală în cadrul Comisiei pentru Educaţie şi Cultură din Parlamentul European, se arată într-un comunicat de presă al PSD.
Documentul prevede creşterea alocărilor financiare pentru educaţie, în mod special educaţia digitală, şi alocarea a minim 10% din Planul European pentru Relansare Economică către educaţie. În raport se face referire de asemenea la importantele decalaje existente între statele membre şi regiuni privind accesul la educaţie digitală, menţionând problemele întâmpinate de România în a asigura aceste oportunităţi pentru toţi elevii şi profesorii.
„Viitorul nostru comun depinde de modul în care vom alege să susţinem transformarea sistemului nostru educaţional, iar pentru modernizarea acestuia avem nevoie atât de o strategie coerentă, cât şi de resursele necesare. Răspunsul primit la aceste prime consultări, înaintea negocierilor cu celelalte partide europene, îmi dă speranţa că acest raport va reprezenta un mesaj puternic de sprijin pentru educaţie, oferind soluţii viabile şi adaptate nevoilor, în vederea digitalizării rapide a procesului de învăţământ. Educaţia digitală de calitate trebuie să devină rapid o realitate pentru toţi europenii„, a declarat vicepreşedintele Comisiei pentru Educaţie şi Cultură din Parlamentul European, Victor Negrescu.
DOCUMENT Buna guvernare a USR în administrația locală. Cum fac risipă useriștii de banii de la bugetul de stat
VIDEO LIVE Scandal în Parlament la dezbaterea bugetului: Puterea și Opoziția se acuză reciproc de furt
Rareș Bogdan răspunde atacurilor venite dinspre USRPLUS: Acuzații dizgrațioase, tendențioase și lipsite complet de fundament
Omul rețelei de ”magistrați imobiliari” se întoarce la DIICOT. Silviu Mănăstire: Pe Iohannis și apropiații săi îi așteaptă vremuri grele
Adrian Dupu, noul secretar de stat DRRM, planuri pentru R.Moldova: Trebuie să vadă în România nu doar un frate, ci și proiecte concrete
Raportul reprezintă, de altfel, viziunea Parlamentului European privind digitalizarea educaţiei şi constituie un răspuns la recentul plan privind educaţia digitală, lansat de Comisia Europeană. În document, legislativul european solicită monitorizarea şi propunerea de soluţii adaptate, prin intermediul Semestrului European, privind digitalizarea procesului educaţional din fiecare stat membru, crearea de hub-uri privind educaţia digitală, din care să facă parte principalii reprezentanţi din domeniu, susţine importanţa alfabetizării digitale şi creşterea competenţelor digitale, dezvoltarea conexiunii la internet de mare viteză la nivel european, accesibilizarea procesului educaţional cu instrumente şi dispozitive digitale sau implementarea unor noi iniţiative privind tehnologiile în educaţie.
O componentă importantă este reprezentată de soluţiile oferite pentru îmbunătăţirea accesului la educaţie digitală. Se face astfel referire la nevoia de a dezvolta şi finanţa proiecte destinate sprijinirii grupurilor vulnerabile (seniori, femei, şomeri) şi a zonelor rurale, montane şi izolate. Nu în ultimul rând, raportul atrage atenţia decidenţilor asupra riscurilor şi ameninţărilor online şi propune dezvoltarea unor practici educaţionale adaptate mediului online.