Skip to content
Educație

Evaluare Națională 2020: Jale la sate cu notele la mate. Daniel Funeriu: Rezultatele slabe ale acestei generații se cunoșteau din 2014

Inquam Photos / Virgil Simonescu

Datele de la Ministerul Educației arată că 46,30% dintre elevii de clasa a VIII-a din mediul rural nu au reușit să obțină nota 5 la matematică, în această sesiune de examene naționale.  Contactat de PS News, Daniel Funeriu, ministru al Educației în perioada 2009-2012, spune că rezultatele slabe ale acestei generații se cunoșteau din 2014. Acesta trage la răspundere Partidul Social Democrat, în frunte cu premierul de atunci, Victor Ponta, pentru situația dezastruoasă.

”E și mai grav, pentru că 5 se putea lua cu cunoștințe medii de clasa a IV-a. S-a ajuns aici mulțumită lui Victor Ponta și guvernelor conduse de el. E simplă inteligență populară: peștele de la cap se împute; cu toate că a-l numi pe Ponta ”cap” e cam ciudat… Cu toate că El și guvernele PSD care ne conduc nonstop din 2012 încoace, pentru că au distrus sistematic Legea 1 iar ceea ce nu au distrus n-au aplicat sau au aplicat prost”, precizează Funeriu.

Fostul ministru spune că s-ar fi putut lua măsuri de evitare a acestei situații dezastruoase din sistemul de învățământ.

,,Nu au aplicat sistemul masteratelor didactice care ne-ar fi permis să avem profesori buni în sistem. Rezultatele slabe ale acestei generații se cunoșteau din 2014, când ei erau clasa a II-a. Această generație a dat teste la clasa a II-a în 2014 și a VI-a în 2018 cu aceleași rezultate de acum. În loc să utilizeze aceste rezultate îngrijorătoare, pesediștii au decredibilizat însăși ideea acestor testări.

Când au văzut aceste rezultate cataclismice ale acestei generații încă din clasa a II-a și a VI-a, ce au făcut miniștrii lui Ponta? Erau prea ocupați să îl spele pe criminalul vesel de plagiatul său ordinar și nu au urmărit ca profesorii legea, care îi obliga să facă învățământ remedial cu elevii? De ce Ponta și ceilalți premieri tolomaci ai PSD nu au făcut nimic? Pentru că sunt nemernici, proști, dar performanți mincinoși și tari în clanță”, adaugă Daniel Funeriu.

Fostul ministru al Educației susține că există trei factori care au determinat diferența uriașă între performanțele elevilor din urban și cei din rural: discrepanța între calitatea profesorilor și infrastructura din urban și rural; discrepanța între nivelul de educația al părinților din rural și celor din urban; discrepanța între abandonul școlar rural vs urban.

”Discrepanțele de la punctele 1 și 3 sunt din vina majoră a primarilor care au multe instrumente la dispoziție pentru a atrage profesori de calitate și a reduce drastic abandonul școlar. 

Acestă situație are doar două soluții de scăpare. Prima este ca cetățenii să nu mai voteze proști și nemernici. Ar fi bine ca oamenii să se obișnuiască cu ideea că atunci când votează proști, au parte de decizii proaste.

A doua e în sarcina guvernului. Dacă aș fi guvern nu aș da niciun ban primarilor care nu rezolvă starea școlii și nu elimină abandonul școlar. Aș premia localitățile din rural cu rezultate bune la evaluarea națională și aș forma mult mai bine profesorii”, conchide Daniel Funeriu.

Consiliul Naţional al Elevilor precizează că, în perioada în care cursurile fizice au fost suspendate, efectuându-se tranziţia de la învăţământul faţă-în-faţă la cel online, mulţi elevi din mediul rural nu au avut acces la aceste cursuri, fiind privaţi, în mod direct, de dreptul lor la educaţie şi şanse egale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *