Guvernul a schimbat, prin adoptarea unei ordonanţe de urgenţă, legislaţia privind locuinţele de protocol ale Regiei Autonome „Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat” (RA-APPS). Conform acestor modificări, vicepreşedinţii Senatului şi Camerei Deputaţilor, miniştri şi asimilaţi ai acestora precum şi preşedintele Consiliului Legislativ şi Avocatul Poporului care solicită astfel de locuinţe îşi vor putea deconta chiria şi cheltuielile de întreţinere ori taxele şi impozitele pe clădiri şi terenuri de la instituţiile unde lucrează.
La finalul şedinţei Executivului, purtătorul de cuvânt al instituţiei Mihai Constantin a spus că „principala oportunitate pentru care a fost necesară această ordonanţă adoptată astăzi de către Guvern este fluidizarea raportului dintre Secretariatul General al Guvernului şi Regia Protocolului de Stat în vederea intrării acestui palat în care ne aflăm acum, Palatul Victoria, într-un proces de reabilitare care, din ce documente am văzut, va dura în jur de 3 ani de zile”.
Prin urmare, Guvernul a adoptat ordonanţa de urgenţă pentru modificarea şi completarea Ordonanţa Guvernului nr. 19/2002 privind unele măsuri pentru constituirea şi utilizarea fondului locativ de protocol şi bunuri mobile din domeniul public al statului, aflate în administrarea Regiei Autonome „Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat” precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 173/2020 privind reglementarea condiţiilor pentru atribuirea şi închirierea unor imobile, proprietate publică şi privată a statului, aflate în administrarea Regiei Autonome „Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat” şi a altor măsuri economicofinanciare.
Conform comunicatului de presă al Executivului, modificările aduse actului normativ care reglementează utilizarea fondului locativ administrat Regiei Autonome „Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat” – Ordonanţa Guvernului nr. 19/2002 – vizează regulile aplicabile locuinţelor de protocol şi mecanismul privind atribuirea acestora, în acord cu poziţia şi ierarhia sistematizată a fondului locativ de protocol. Astfel, atribuirea locuinţei de protocol se face la cererea persoanelor care au acest drept (vicepreşedinţi ai Senatului şi ai Camerei Deputaţilor, miniştri şi asimilaţi aia cestora, precum şi preşedintele Consiliului Legislativ şi Avocatul Poporului) cu aprobarea Secretariatului General al Guvernului, pe bază de contract de închiriere şi prestări servicii încheiat cu persoanele beneficiare, în limita fondului locativ existent.
Citeste mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News