Pericolul la Crevedia a trecut, dar zona rămâne supravegheată permanent de autoritățile în domeniu pentru a preveni orice risc. Marți, 29 august, patru autospeciale, trei de la ISU DB și una de la ISU BIF, au fost detașate în localitatea dâmbovițeană.
Peste 15 pompieri trag tare ca să răcească tancurile de GPL de la stația care a explodat în weekend.
Pompierii continuă răcirea tancurilor de GPL
Potrivit purtătorului de cuvânt al ISU DB, la Crevedia „e doar asigurare, nu mai există un pericol iminent. Se răcesc cele 3 cisterne. Trei autospeciale de la ISU DB, una de la ISU BIF și peste 15 pompieri. Se continuă răcirea de ieri”.
Practic, în momentul de față, „se supraveghează zona permanent pentru prevenire. E doar asigurare, nu mai există un pericol iminent”.
Așadar, peste 15 pompieri continuă operațiunile de luni, de răcire a cisternelor de la staţia GPL din Crevedia. Zona este în continuare balizată, potrivit şefei Serviciului de Informare şi Relaţii Publice din cadrul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă (IGSU), Alina Moisoi.
Potrivit sursei citate, la fiecare patru ore un echipaj CBRN (Chimic, Biologic, Radiologic, Nuclear) efectuează verificări şi măsurători.
Tragedia de la Crevedia a adus în prim-plan termenul de GPL, respectiv gaz petrolier lichefiat. Acesta nu este otrăvitor, dar este extrem de inflamabil.
GPL este utilizat la gătit și încălzire, ca și combustibil pentru vehicule și, de asemenea, este folosit ca agent frigorific. Vorbim despre un combustibil lichid care se obține prin lichefierea gazelor naturale.
Gaz petrolier lichefiat este compus dintr-un grup de gaze de hidrocarburi inflamabile. Aceste hidrocarburi sunt lichefiate prin procesul de presurizare, iar apoi sunt folosite ca şi combustibil. Rafinarea petrolului şi prelucrarea gazelor naturale sunt procesele din care gazul petrolier lichefiat provine.
În categoria GPL există un număr de gaze care include butanul, propanul, izobutanul, dar şi combinaţii ale acestora. Gazul petrolier lichefiat este comprimat în lichid la temperaturi destul de scăzute. În general, GPL este depozitat în formă lichidă în recipiente de oţel (sticle de gaz, butelii şi chiar rezervoare mari de stocare).
Inhalația de GPL poate provoca o varietate de simptome, inclusiv:
- Amețeli
- Dureri de cap
- Vărsături
- Conștiință alterată
- Coma
- În cazuri severe, inhalarea de GPL poate fi fatală.
Citește mai mult pe www.gandul.ro
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News