Recenta explozie a numărului de mașini furate arată că lupta dintre producătorii auto și hoți este departe de a se fi terminat, în ciuda noilor tehnologii de securitate care au făcut ca vechile metode de spargere a mașinilor să nu mai funcționeze. Hoții continuă să se adapteze și să găsească noi vulnerabilități, apărute în urma procesului de modernizare a mașinilor, de care aceștia pot profita.
Mașinile moderne mai sunt numite și „calculatoare pe roți”. Progresul tehnologiei a adus și beneficii, dar și slăbiciuni pe care producătorii auto nu le-au eliminat la timp.
Prima metodă a fost „atacul prin releu”, care în Marea Britanie a fost folosită tot mai des începând din 2016, după ce producătorii auto au introdus sistemul de pornire a mașinii fără cheie.
Un hoț se apropie de casa proprietarului unei mașini cu un dispozitiv care poate detecta și capta semnalul transmis de cheia de proximitate. Semnalul captat este transmis mai departe unui complice care stă aproape de mașină cu un al doilea dispozitiv asemănător.
Folosind această metodă, hoții puteau fura mașina fără să fie nevoie să o spargă sau să fure cheia originală. Acum, producătorii auto au introdus măsuri de securitate care previn astfel de situații.
Hoții, însă, au găsit o altă metodă de a fura cele mai noi modele de mașini, prin introducerea unui dispozitiv direct în una din componentele electronice ale mașinii, păcălind astfel sistemul care se activează ca atunci când ar fi fost folosită o cheie smart.
În portul din Felixstowe, cel mai mare port de containere din Marea Britanie, poliția a confiscat mai multe mașini care au fost furate folosind această metodă: în cazul uneia dintre ele, dispozitivul a fost introdus în farul din spate al mașinii, iar în alt caz, hoții au legat dispozitivul de o componentă de lângă siguranța capotei.
Citește mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News