Federaţiile sindicale din Educație nu sunt de acord cu majorarea normei didactice: „inoportună și profund nedreaptă”

Sursa foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Mai multe federații sindicale ale profesorilor și-au exprimat vineri dezacordul față de intenția grupului de lucru de la Palatul Cotroceni de a majora norma didactică și consideră că o asemenea măsură este nu doar „inoportună, ci și profund nedreaptă, cu consecințe grave” asupra calității actului educațional.

Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ, Federaţia Sindicatelor din Educaţie „Spiru Haret” şi Federaţia Naţională Sindicală „Alma Mater” arată, într-un comunicat de presă comun transmis vineri, că protestează faţă de intenţia grupului de lucru de la Palatul Cotroceni de a majora norma didactică a cadrelor didactice.
„Considerăm că o asemenea măsură este nu doar inoportună, ci şi profund nedreaptă, cu consecinţe grave asupra calităţii actului educaţional, a sănătăţii mentale a profesorilor şi a viitorului învăţământului românesc. Într-un context în care sistemul educaţional se confruntă deja cu lipsa personalului calificat, salarizare inadecvată, birocraţie excesivă şi un nivel crescut de stres profesional, majorarea normei didactice nu face decât să agraveze problemele existente”, precizează reprezentanţii sindicatelor.

Astfel, afirmă sindicaliștii, creșterea numărului de ore de predare săptămânale va conduce inevitabil la scăderea calității actului educațional: „Un profesor suprasolicitat nu mai are timpul necesar pentru pregătirea lecțiilor, pentru corecturi și evaluări, pentru dezvoltarea profesională sau pentru implicarea în activități extracurriculare. Într-o societate modernă, accentul trebuie pus pe calitate, nu pe cantitate. (…) Meseria de dascăl presupune nu doar transmiterea informațiilor, ci și empatie, răbdare, energie și creativitate. Prin supraîncărcarea normei, profesorii vor resimți o presiune psihică și fizică crescută, ceea ce va conduce inevitabil la și plecări din sistem. În condițiile în care timpul pentru pregătirea lecțiilor, corectarea lucrărilor, consilierea elevilor și dezvoltarea profesională continuă este deja limitat, orice creștere a normei afectează grav echilibrul muncă-familie; (…) În loc să facem profesia didactică mai atractivă, riscăm să o transformăm într-o alegere de sacrificiu, accentuând criza de personal calificat și cu vocație”.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: