Mircea Geoană are o întreagă mașinărie de campanie electorală, dar ies la iveală finanțări secrete. Pe rețelele de socializare a apărut o pagină „Mircea Geoană Președinte”, care rulează reclame. În ultimele 4 luni, au fost investiți 12.300 de lei pentru promovarea secretarului general adjunct al NATO pe această pagină.
Pagina de Facebook „Mircea Geoană Președinte” a fost creată pe 16 februarie 2024. Aceasta a început să ruleze reclame din martie, iar prima reclamă a fost plătită de Mario Carabaș, după cum reiese din informațiile puse la dispoziție de Facebook.
Citește și: Baronii PSD se trag discret în spatele lui Geoană. Cine sunt cele trei „femei fatale” din campanie
În aprilie 2024, pagina a plătit 27 de reclame, care au fost împărțite pe mai multe regiuni din România. Multe reclame au avut bugete mici, de 100 de lei, iar în total s-a plătit circa 3.700 de lei pentru cele 27 de reclame din luna aprilie.
Pagina a continuat să plătească reclame și în mai: 22 de reclame. Însă de această dată bugetul a crescut foarte mult. Mario Carabaș a plătit circa 7.400 de lei. Pentru calculul bugetului total, am luat în considerare valoarea maximă a bugetelor folosite de aceste reclame.
Mario Carabaș plătește reclame și în luna iunie. Pagina pe care o administrează are 3 reclame în iunie, cu un buget total de circa 1.200 de lei.
Astfel, în doar 3 luni, această pagină a avut 53 de reclame și a plătit circa 12.300 de lei.
De unde vin banii
Pagina „Mircea Geoană Președinte” este controlată de Mario Carabaș, după cum arată disclaimer-ul Facebook. Mario Carabaș este un student la ASE, potrivit Linkedin. În februarie 2024, Carabaș începe să lucreze la asociația „România Renaște” și primește rolul de „Youth Coordinator”. În aceeași lună, Carabaș deschide și pagina de Facebook „Mircea Geoană Președinte”. Tot din februarie 2024, pe Instagram și TikTok există conturile „team_geoana2024” care sunt administrate de pagina lui Mario Carabaș.
„România Renaște” este un ONG care are ca unic scop să-l promoveze pe Mircea Geoană. Nu are alte proiecte și tot ceea ce face e să le spună românilor la ce evenimente participă cel care se vrea președintele României.
Mario Carabaș a încercat să ascundă faptul că el ar fi în spatele acestei pagini. Inițial a negat că ar avea vreo legătură cu pagina, apoi a recunoscut că a făcut plățile, potrivit digi24.ro.
Mario Carabaș a mai spus că Mircea Geoană nu ar ști de aceste pagini, deși secretarul general adjunct al NATO participă la evenimentele „România Renaște”. Iar Mario Carabaș lucrează la „România Renaște”. Prin urmare, legăturile sunt evidente pentru toată lumea.
„Nu-mi amintesc și chiar eu nu am access la această pagină (…) Vă spun sigur că domnul Geoană nu știa și nu știe despre aceste pagini. Vă zic cu mâna pe inimă, sincer”, a declarat Carabaș, pentru digi24.ro.
Totuși, rămâne un mister de unde a avut Mario Carabaș acești bani pentru a plăti reclamele pentru secretarul general adjunct al NATO.
Ce mesaje au fost promovate
Printre principalele mesaje ale paginii „Mircea Geoană Președinte” au fost acelea de a strânge un număr cât mai mare de oameni. Fără prea mult succes deoarece pagina a ajuns la doar 16 mii de urmăritori. Foarte puțini ținând cont de sumele investite.
Pagina „Mircea Geoană Președinte” a avut și o campanie pentru a colecta date personale. În aprilie 2024, a cerut numele, numărul de telefon și județul susținătorilor lui Geoană.
„Dacă doriți să vă alăturați și să sprijiniți candidatura domnului Mircea Geoană, vă rugăm să lăsați un mesaj cu numele, numărul de telefon și județul dumneavoastră. Haideți să contribuim cu toții la un viitor mai bun pentru România”, spune mesajul unei reclame.
Cu astfel de mesaje, pagina dobândește un caracter politic și se implică direct în campania electorală. Pagina nu promovează doar imaginea lui Geoană, ci îl susține pentru alegerile prezidențiale.
De asemenea, se observă că Mario Carabaș este foarte apropiat de secretarul general adjunct al NATO. Una dintre reclame conține un video în care Mircea Geoană vorbește cu un grup de tineri, într-un cadru restrâns. Mario Carabaș are acces și la poze private cu Geoană, precum o poză veche cu Geoană la liceu sau o poză cu Geoană și copiii săi la plajă.
Pagina mai promovează și sondajele pe care secretarul general adjunct al NATO le dă în presă sau evenimentele la care participă acesta. Mario Carabaș folosește în grafică logo-ul NATO pentru a-l promova pe Mircea Geoană, deși pagina este una de campanie electorală. Cu logo-ul NATO, pare că organizația internațională participă la alegerile din România.
Mircea Geoană, prietenul ONG-ului „România Renaște”
Mario Carabaș se angajează la „România Renaște”. Apoi deschide pagina „Mircea Geoană Președinte” și plătește 12.300 de lei pe reclame pentru a-l promova pe Geoană.
Însă în spatele ONG-ului „România Renaște” se află prietenii lui Mircea Geoană. În luna mai, Geoană a participat la lansarea primei dezbateri a acestei asociații și a spus că nu are „caracter electoral”.
Din ONG-ul România Renaște face parte Alina Inayeh, directoarea filialei din România a German Marshall Fund și apropiata lui Geoană. Inayeh este membru al Institutului Aspen. Totodată, Mircea Geoană este președintele Institutului Aspen România și unul dintre fondatori. Legăturile dintre cei doi sunt evidente. German Marshall Fund este un think tank care face lobby pentru interesele Germaniei în România.
Autor
-
Marius Constantin, editorialist PS News. Marius Constantin are o experiență de 8 ani în presă, consultanță politică și marketing, în România și Italia.
View all posts
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News