Skip to content
București

Firea prezintă cifrele. Cât a costat Târgul de Crăciun

logout.ro

Primăria Capitalei plăteşte pentru organizarea Târgului de Crăciun din Piaţa Constituţiei circa 7,2 milioane lei (1,6 milioane euro), potrivit răspunsului municipalității la solicitarea PSnews.ro, adresată în baza legii 544/2001.

Vă prezentăm mai jos răspunsul integral al Primăriei Capitalei:

„Evenimentele dedicate sarbatorilor de iarna sunt organizare de Primaria Municipiului Bucuresti prin CREART, ARCUB, PROEDUS.

Ornamentele de Craciun s-au aprins in data de 01.12.2016, fiind folosite 3.087.432 de beculete tip LED.

Instalatiile de iluminat festiv sunt puse la dispozitie cu titlu gratuit, de catre Gestionarul sistemului de iluminat in municipiul Bucuresti, SC LUXTEN LIGHTING COMPANY SA, in baza unui contract de comodat incheiat cu Primaria Capitalei, Primaria Municipiului Bucuresti va platit energia electrica, montarea si demontarea ornamentelor de sarbatori.

CREART 

Cheltuielile CREART pentru evenimentul „Targul de Craciun Bucuresti” s-au ridicat la aproximativ 4.000.000 lei, aceste costuri reprezentand:

  • 114 casute mestesugari – transport tur/retur, montare/demontare, decorarea acestora cu ghirlande luminoase, poliplan printat pentru acoperisurile casute dedicate mestesugarilor, sigle casute, decoratiuni de sezon.

Mentionam ca aceste casute fac parte din patrimoniul creart si sunt folosite la toate evenimentele de gen ale Primariei Municipiului Bucuresti.

  • Brad – 25 m inaltime, achizitionare brad, transport forestier specializat, transport brad locatie-Bucuresti, montare/demontare, inchiriere macara montare, realizare structura metalica suport si achizitie accesorii sistem ancorare si fixare, decorare brad, achizitionare instalatii lumini led, reconditionare instalatii lumini existente, decoratiuni baza brad, inchiriere nacela.
  • Casa lui Mos Craciun – montare/demontare, refacere structura suport podea si instalatie electrica, sigla luminoasa „Casa lui Mos Craciun”, decorare: acoperis cu lemn si ghirlanda lumini, tavan interior cu stelute led.

Mentionam ca aceasta face parte din patrimoniul creart, fiind folosita in fiecare an in cadrul acestui eveniment pana cand va fi necesara casarea ei.

  • Servicii amenajare spatiu Piata Constituitiei

– achizitionare brazi diferite dimensiuni:3/4m, 5/6m, 7/8m, confectionare porti intrarea principala – 4 bucati, montarea/demontarea acestora si transport tur/retur,  confectionarea a 4 sigle luminoase „Targul de Craciun Bucuresti” pentru cele 4 porti de acces, confectionare sigle luminoase „Punct Info”, confectionare/montare/demontare masti  pubele; confectionare structura metalica suport pentru plasa de lumini; confectionare mese zona food.

– instalatie sunet ambiental, sistem iluminat porti si interioriorul locatiei,

– inchiriere generatoare+motorina,

– inchiriere garduri, containere, plasa semitransparenta, lavoare mobile etc,

– achizitionare gard alb pentru imprejmuire locatie targ.

  • Servicii promovare:

– Tiparituri: brosuri (romana/engleza, inclusiv traducerea), flyere, pliante tip carte postala, stickere, bannere, afise, ecusoane, cartoline (cartoane votare, cartoane cadou), pungi, mesh,

–  Promovare „Targul de Craciun Bucuresti” pentru turistii straini in Aeroportul „Henri Coanda”, terminalul Sosiri (inchiriere stand, montarea/demontarea si decorarea acestuia inclusiv realizare sigla, organizare flashmob, inchiriere ecran pentru rularea filmelor de promovare ale evenimentelor organizate),

– Colantare autobuze RATB cu „Targul de Craciun Bucuresti” (productie autocolant, montare/demontare) si decorarea interioara a autobuzelor de pe linia speciala.

  • Onorarii:

–          scenograf, asistent scenograf, asistent decorator, artisti animatori, spiridusi stand aeroport, artisti Casa lui Mos Craciun (Mos Craciun, spiridusi), fotografi, filmare flashmob,

–          echipa tehnica.

  • Diverse servicii: servicii realizare spot publicitar si filmare making-off, servicii realizare grafica materiale promotionale, remuneratie UCMR-ADA pentru comunicarea publica a operelor muzicale,servicii realizare costume animatori (elfi), servicii de paza, servicii in domeniul Situatiilor de Urgenta, servicii colectare ape reziduale, servicii asistenta medicala, servicii de evaluare in vederea intocmirii documentatiei privind analiza riscului la securitate fizica, servicii energie electrica etc.

In legatura cu costul chiriei casutei/spatiului comercial la Targul de Craciun din Piata Constitutiei, precizam ca nu este vorba de o chirie pentru spatiu, ci de o taxa de participare care se stabileste in functie de produsele pe care expozantul doreste sa le comercializeze.     

 

In aceasta taxa de participare sunt incluse: casutele de lemn care sunt racordate la energia electrica, precum si consumul de energie electrica. Taxa de participare variaza intre 2.500 si  6.000 lei dupa cum urmeaza:

–          2.500 lei pentru produsele realizate de mesteri populari, artizani si artisti plastici, produse apicole, gemuri si dulceturi, produse naturiste, turta dulce si alte dulciuri ambalate individual;

–          3.500 lei pentru decoratiuni specifice Craciunului, cozonac, placinte si dulciuri neambalate vandute la gramaj;

–          4.500 lei pentru mancare rece (mezeluri, branzeturi etc.);

–          6.000 lei pentru mancare calda, vin fiert si kurtos kalacs (cozonac secuiesc). 

PROEDUS

 

In cadrul Targului de Craciun din Piata Constitutiei sunt si alte atractii care ii intampina pe vizitatori:

 

–          Patinoarul pus la dispozitia cetatenilor in regim de gratuitate, dispune de 200 de perechi de patine, o suprafata de 600 mp si este activ in perioada 1-30 decembrie 2016, in intervalul orar 10:00 – 22:00.

–          Caruselul cu 36 de elemente, statice si rotative, este disponibil in perioada 1-30 decembrie 2016, in intervalul orar 10:00 – 22:00, este pus la dispozitie copiilor cu titlu gratuit.

–          Trenuletul este destinat copiilor cu varste cuprinse intre 0 si 6 ani, pus la dispozitie cu titlu gratuit, in perioda 1-30 decembrie 2016, in intervalul orar 10:00 – 22:00.

Materiale promotionale sunt oferite atat participantilor la targ, cat si grupurilor de copii care vor sustine programul artistic de pe scena.

De asemenea, cei aproximativ 6000 de voluntari angrenati in proiectul “Fii sit tu voluntar PROEDUS” care ii vor asista pe cei mici la activitati (carusel, patinoar, trenulet) vor fi costumati in spiridusii lui Mos Craciun si vor afla feed-back-ul participantilor la Targul de Craciun Bucuresti prin completarea formularului de opinie. Acestia vor anima Piata Constitutiei si vor aduce zambete pe fetele celor mici cat si celor mari. Resursele umane sunt necesare desfasurarii in conditii optime a evenimentului si vor coordona activitatile zilnice (carusel, trenulet si patinoar). La acestia se alatura si cei 600 de voluntari/zi.

Costurile totale ale acestor atractii se ridica la suma de 1.211.591,00 lei.

 

Targul de Craciun Bucuresti are loc in perioada 1 – 30 decembrie 2016 si poate fi vizitat zilnic, in intervalul orar 10:00 –22:00. 

 

ARCUB

 

In cadrul Bucharest Christmas Market, ARCUB asigura  echipamentele scenotehnice si programul artistic.

Pentru inchirierea si operarea echipamentelor scenotehnice (scena, sunet, lumini, generatoare etc) pentru perioada 26 noiembrie – 30 decembrie, valoarea contractului este de 1.003.506 lei.

Bugetul estimat pentru artisti (avand in vedere ca nu au fost incheiate  contracte pentru intreaga perioada) este de 959.272  lei, reprezentand onorariile a 26 artisti, 27 trupe, 10 coruri si ansambluri muzicale”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *