Skip to content
Puterea Știrilor Video

Florian Lixandru, secretar de stat la Ministerul Educației: ”Dacă îți lași copilul în poarta școlii la ora 8 și îl mai iei la 18 nu înseamnă că te implici”

Inquam Photos / Octav Ganea

Contează foarte mult ca părinții să se implice în actul de educație, susține secretarul de stat în Ministerul Educației, Florian Lixandru. Invitat în studioul Puterea Știrilor, Lixandru a susținut că a constatat, din experiența sa de fost director de școală, că părinții au devenit din ce în ce mai ocupați, astfel că au fost cazuri în care aceștia uitau chiar să își ia copiii de la școală. Secretarul de stat a avut un mesaj și pentru părinți: „faptul că îți lași copilul la ora 8 în poarta școlii și îl mai iei la ora 6, asta nu înseamnă că te implici”.

„Contează foarte mult ca părinții să se implice în actul de educație. Am fost 6 ani director de școală gimnazială și vă spun din experiență că am întâlnit situații în care copiii au fost uitați la școală. Fie rămâneau la programul after school, fie erau situații în care se făcea ora 8-9 seara și părinții nu mai veneau să îi ia – vreo două, trei cazuri pe an. Într-adevăr, părinții sunt foarte ocupați. Ce aș vrea să subliniez: faptul că îți lași copilul la ora 8 în poarta școlii și îl mai iei la ora 18, asta nu înseamnă că te implici. Este nevoie, într-adevăr, de implicare. Nu numai din partea părinților. Când vorbim de implicare ne referim și la director de școală, cadru didactic, părinte și elev. Dacă elevul este educat în spiritul acestor valori, să respecte profesorul, să se implice, să participe la activitățile didactice, cu siguranță rezultatele vor fi pe măsura așteptării. Dacă elevului i se induce o altă atitudine față de școală, că se întâmplă de foarte multe ori ca părinții să aibă o atitudine respingătoare față de școală, copilul transpune în relația cu cadrul didactic ceea ce vede acasă.

M-am întâlnit cu astfel de situații. Vorbesc strict din perspectiva de director de școală. Nu mai spun ce situații am întâlnit atunci când am deținut funcția de inspector școlar general la nivelul Capitalei. Am constatat că, așa cum este părintele, copilul este oglinda părintelui la școală. De cele mai multe ori am încercat să îi fac să înțeleagă că atunci când profesorul te cheamă la școală, dirigintele, învățătorul, să semnaleze o problemă, nu înseamnă că are ceva cu copilul tău. Înseamnă că acel coleg al meu clar a identificat o problemă, iar familia trebuie să manifeste deschidere. Sunt foarte multe cazuri în care părinții resping ceea ce spun profesorii”, a declarat secretarul de stat în Ministerul Educației, Florian Lixandru.

„Omul sfințește locul. Dacă directorul școlii este un om implicat, un om gospodar, care poate constitui un exemplu pentru întreg corpul profesoral, pentru elevi, părinți, eu spun că lucrurile pot merge bine. Dacă directorul este dezinteresat  – sunt foarte mulți colegi care participă la un concurs pentru a obține o funcție și după ce s-au văzut pe funcție își fac treaba atât cât trebuie, nu se implică – atunci lucrurile nu vor merge bine. Dacă profesorii nu văd în directorul lor un model, care să îi motiveze și ei vor fi la fel și asupra copiilor se va transmite același mesaj. Contează foarte mult modul în care managerul de școală este implicat, dornic să obțină rezultate cu copiii”, a mai precizat Florian Lixandru.

 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *