Camera de Comerţ şi Industrie a României (CCIR) a semnat, luni, 1 iulie a.c., cu reprezentanții provinciei chineze, Zhejiang, un memorandum de schimb de informații comerciale.
Președintele CCIR, Mihai Daraban a subliniat faptul că România reprezintă o poartă deschisă pentru orice înseamnă investiții și comerț, inclusiv din partea Chinei.
Într-un interviu cu PS News, Daraban a reamintit că un deziderat important pentru România este crearea unui hub comercial la Marea Neagră. De asemenea, președintele CCIR a atras atenția că în viitor ar trebui să punem mai mult accent pe ceea ce înseamnă servicii.
„Este un memorandum de înțelegere cu organizația provinciei Zhejiang. Este o provincie de 55 de milioane de locuitori. Cred că asta vorbește de la sine. A ajuns pe locul patru în China ca importanță economică. Acum 20 de ani erau pe locul 20. Deci este o creștere spectaculoasă. Am semnat, azi, un acord bilateral, în special de schimburi de informații comerciale.
Astfel, noi vom fim capabili, prin dânșii, să dăm oamenilor de afaceri din România niște informații legate de potențialii parteneri din zona respectivă, dar și viceversa. Adică și pentru ei, dacă vin la noi să ne ceară anumite informații despre firme românești cu care urmează să colaboreze. Bineînțeles că toate întrebările sunt legate de bonitate, de seriozitatea firmei ș.a.m.d.
Visul României, nu doar al meu, este să devenim un hub la Marea Neagră, dar cu o singură condiție: ca portul să fie deservit așa cum se cuvinte, adică, să fie legat rutier, feroviar și pe fluviu, așa cum trebuie ca să funcționeze fluxul Est-Vest (…).
La 31 martie 2024 aveam 13 697 de firme cu capital chinez, în România. Aceștia au 537 milioane euro capital subscris. Potrivit Băncii Mondiale, 307 milioane de euro sunt investiții directe ale Chinei, în România”, a spus Mihai Daraban, pentru PS News.
Forumul economic România – China a fost organizat de Camera de Comerț și Industrie a României, în parteneriat cu Consiliul Chinez pentru Promovarea Comerțului Internațional al provinciei Zhejiang .
Au fost prezente companii reprezentative chineze din următoarele domenii de activitate: energie, IT&C, transporturi, industria automotive, turism și industria textilă dar și companii chineze specializate pe importul și exportul de mărfuri.
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News