Ales în Consiliul Județean Sibiu în actuala legislatură, Augustin Sava, fostul director al Aeroportului Internțional Sibiu, consideră că sumele plătite administratorilor și conducerii executive sunt prea mari raportat la rezultate. În replică, Marius Gîrdea, actualul director general, arată că indemnizații mai mici decât cea pe care o încasează el sunt doar la aeroporturile din Tulcea și Arad. Discuțiile în plen dintre cei doi au atins și subiectul accidentului rutier produs la începutul anului trecut de actualul director.
Augustin Sava, consilier județean ales pe listele AUR, a intervenit în plenul ședinței Consiliului Județean (CJ) Sibiu de miercuri după-amiază, pe subiectul raportului de evaluarea a performanțelor profesionale la Aeroportul Internațional Sibiu (AIS), elaborat pentru anul 2024.
„Aeroportul plătește 3.946 de lei administratorilor, iar pentru președintele Consiliului de Administrație – 4.341 de lei. Mi se pare extraordinar de mult, în condițiile în care guvernul taie din banii pentru studenți, taie pensiile, taie salariile. Ce facem noi acolo? Aeroportul scade, este pe locul 6 la trafic de pasageri și 7 la trafic de aeronave. Veți vedea aeroporturi de graniță care au trafic mai mare decât la noi. Atenție, cei îmbarcați la Sibiu, care plătesc, sunt 248.000. Eu spun – așa cum am spus-o și data trecută – că managmentul, este dezastruos. Ajungem să zburăm din Cluj, din București, numai de la Sibiu, nu”, a spus Augustin Sava, în ședința care nu a mai fost prezidată de președinta Daniela Cîmpean, aflată în concediu de odihnă.
Sava a adus în discuție și indemnizația directorului general. „Domnul director are 17.900 de lei salariu, când serviciile care cer muncă sunt externalizate. Mai este ceva, la concluziile raportului, dacă vedeți ultima parte, scrie că indicatorii nu au fost îndepliniți integral. Consiliul Județean nu ia nicio măsură?”, a adăugat Sava. Merită subliniat faptul că sumele citate de el sunt sume brute.
Gîrdea anunță un posibil nou record: „Administratorii ar trebui felicitați”
Prezent la ședință, Marius Gîrdea, directorul general al AIS, a arătat că din analiza făcută de el anul trecut, indemnizația lui este printre cele mai mici dintre cele plătite la cele 17 aeroporturi din România.
„Vizavi de remunerație a administratorilor și managementului aș vrea să plecăm de la industria în care ne desfășurăm activitatea. Anul trecut am făcut o analiză privind remunerația managementului raportat la celelalte aeroporturi din România, plecând de la declarațiile de avere ale conducătorlor acelor unități pe 2023. Venitul directorului general al AIS și cel al directorului economic (limitat la 80% din indemnizația directorului general – n.r.) se află pe locul trei din coada clasamentului. Celelalte două aeroporturi sub sunt Tulcea si Arad, iar celelalte aeroporturi pleacă de la 40% în plus față de ceea ce am eu ca și director conform contractului de mandat”, a răspuns Marius Gîrdea.
Iar în ceea ce-i privește pe administratori, Gîrdea arată că aceștia au cele mai mici remunerații din țară. „Nu aș vrea să înțeleagă lumea că pleacă cu foarte mulți bani acasă. Cred că sunt plătiți cel mai slab din țară, în condițiile în care responsabilitatea este foarte mare. Dacă vă uitați în alte instituții publice, eu zic că chiar n-ar trebui să fie un subiect de discuție, ci chiar ar trebui felicitați pentru munca pe care o depun și plus valoarea pe care o aduc”.
Directorul general, al cărui actual mandat se apropie de final, spune că perspectivele în ceea ce privește traficul de pasageri sunt de a depăși recordul de aproape 730.000, înregistrat în 2019. „Referitor la partea de trafic, cred că privim lururile diferit, dar aș vrea să vedem de unde am coborât. Atunci când am venit eu, acum 11 ani, aeroportul era pe locul 7, după care a ajuns pe cinci, acum suntem pe șase. Referitor la numărul de rute vă invit să constatați că de poimâine vor fi lansate șase conexiuni noi, iar din octombrie vom mai avea o conexiune suplimentară, ceea ce creează premisele ca anul viitor să depășim 800.000 de pasageri”, a replicat Gîrdea.
Accidentul directorului. „Eram în exercițiul funcției”
Augustin Sava a continuat seria interpelărilor la adresa lui Marius Gîrdea pe subiectul accidentului rutier din ianuarie 2024, produs în județul Argeș, în urma căruia o persoană a decedat, la volanul mașinii care a provocat incidentul fiind directorul AIS. „În mașina pe care o conducea era soția și o colegă de serviciu. Fiind mașină de întrerpindere, putea fi condusă de un șofer profesionist. Dar nu înțeleg ce căuta în mașina de serviciu soția lui. Fiind accident de muncă nu au fost recuperate pagubele. Nu pot înghiți că a adormit din Sibiu până în Vâlcea, pentru că era obosit. E cusut cu ață albă. Și cum stă evoluția dosarului? Ideea e că ați condus cu soția la bord, iar dauna totală e acoperită de Aeroport, deși vina vă aparține sută la sută”, a rostit, printre altele, Sava, directorul căruia i-a fost întrerupt mandatul ca urmare a unei hotărâri a Consiului Județean Sibiu, luată în iunie 2023 (ulterior, Sava a câștigat procesul prin care a contestat hotărârea).
Gîrdea a arătat că aeroportul nu poate avea un șofer angajat din cauza constrângerilor bugetare, iar faptul că și soția sa se afla în mașină este o decizie pe care și-o asumă. „Legat de accident, eram în exercițiul funcției, mergem la o întâlnire la București și la acest moment este un dosar pe rol. De ce era și soția mea? Lucrează la o firmă din București și atunci când programul se suprapunea mergeam fie cu mașina aeroportului, fie cu mașina ei. Este o decizie pe care mi-o asum și nu cred că am încălcat nicio prevedere legală. Dacă dumneavoastră o cunoașteți, de acolo se pot lua diverse măsuri”, a replicat Gîrdea.
Handlingul aeroportului sibian
Între discuțiile dintre cei doi, Augustin Sava a readus în discuție externalizarea serviciului de handling din cadrul Aeroportului, subiect atins și în ședința de luna trecută. „Cer un raport în care să fie evidențiat distinct cum a fost externalizat serviciul handling, care este cel care aduce banii într-un aeroport. De asemenea, durata contractului petru handlingul de bază, din informațiile mele, este de șapte ani. Și cu ce preț? Eu presimt că acolo sunt probleme foarte mari, nu vreau să le numesc, vor fi oameni specializați care să vadă ce e acolo. Solicit un raport refăcut în care să fie evidențiat serviciul handling de bază”, a mai spus Augustin Sava.
Gîrdea a confirmat durata de șapte ani a contractului prin care a fost externalizat handlingul și a arătat că, din punctul lui de vedere, a fost o decizie benefică. „Externalizarea handlingului a fost realizată în urma unei analize interne și supusă votului Consiliului Județean, care în 2019, în trimestrul doi a aprobat acest demers. La acest moment activitateade handling nu generează niciun cost, ci doar venituri, pentru că cel care îl prestează plătește către Aeroport o cotă parte, în funcție de activitățile desfășurate”, a mai spus Gîrdea.
Citeste mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News