Skip to content
Politică

Fostul ministru al Educației Daniel Funeriu, concluzii dure după rezultatele testelor PISA: Este un dezastru!

Inquam Photos / Virgil Simonescu

Daniel Funeriu, fostul ministru al Educației din perioada 2009-2012, a catalogat rezultatele României la ultimele teste PISA drept „un dezastru” și a subliniat că Guvernul Ludovic Orban trebuie să revină la Legea Educației Naționale din 2011.

„Este un dezastru. Putem redresa această situație: votați 20 de oameni deștepți, nu tontălăi. Aici e principala noastră problemă. Oamenii deștepți iau decizii deștepte, iar oamenii proști iau decizii proaste. Guvernul Ludovic Orban trebuie să revină la Legea Nr1/2011 din 5 ianuarie 2011, în varianta originară”,  a declarat Daniel Funeriu, în exclusivitate pentru PSnews.ro

Fostul ministru al educației a precizat și că se așteaptă la o creștere semnificativă la testele PISA 2021: pentru prima dată vor intra în evaluare copiii care au făcut clasa pregătitoare.

„Concluzia rezultatelor la testele PISA din 2009 încoace e uşor de tras din imaginea de mai jos. Găsiţi numele celui asociat cu succesul şi numele celor asociați cu cataclismul educaţional în care vă aflaţi. Câteva comentarii:
1) aveţi ce votaţi
2) mulţumiţi, dragi părinţi, pesediştilor pentru cataclismul educaţional în care ne aflăm
3) salariile mai mari ale profesorilor nu produc efecte imediate în rezultatele învăţării
4) după ce au masacrat Legea 1 totul a luat-o la vale
5) puzderia de ONGuri din educație au produs zero rezultate la nivel sistemic
6) miliardele de euro tocate de acestea din POSDRU și altele asemenea au servit la concedii la Milano liderilor de proiect și atât
7) mă aștept la o creștere semnificativă la testele PISA 2021: pentru prima dată vor intra în evaluare copiii care au făcut clasa pregătitoare”, a mai adăugat Funeriu, într-un mesaj pe pagina sa de socializare.

 

 

 

 

 

Analfabetismul funcțional: 44%

România a obținut cele mai slabe rezultate din ultimii nouă ani la testele PISA 2018 – Programul pentru Evaluarea Internațională a Elevilor, dezvoltat de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OECD), informează edupedu.ro.

Scorul înregistrat de elevii români este în scădere față de testările anterioare, la care a participat România, în anii 2009, 2012 și 2015. Este vorba despre rezultate mai slabe la toate cele trei domenii testate: citire, matematică și științe.

De asemenea, potrivit rezultatelor PISA 2018, procentul de analfabetism funcțional este de 44%, în medie, în creștere față de testara din 2015.

Concret, la capitolul ”Citire”, România a obținut un scor de 428 de puncte, cu șase puncte mai scăzut decât cel din 2015, cu 10 mai mic decât la PISA 2012 și cu 4 puncte peste cel de la PISA 2009.

O scădere și mai mare a fost înregistrată la ”Matematică”, acolo unde există o diferență de 14 puncte față de rezultatele PISA 2015 și de 15 puncte față de PISA 2012.

România a pierdut puncte și la ”Științe”, diferența față de testarea din 2015 fiind de nouă puncte, iar față de 2012 de 12 puncte.

DETALII AICI: Rezultate PISA 2018: Analfabetismul funcțional în România a ajuns la 44%. Țara noastră a înregistrat cel mai slab punctaj din ultimii nouă ani

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *