Skip to content
Economie

FOTO Metrorex a semnat contractul pentru linia de metrou Gara de Nord – Aeroport Băneasa. Când ar trebui dată în folosinţă

Metrorex

Metrorex a semnat marţi contractul pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de structură pentru primul lot (1 Mai -Tokyo), care va avea o lungime de 6,6 km şi va cuprinde 6 noi staţii, a anunţat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, potrivit adevarul.

Cele şase staţii de metrou ce vor fi construite sunt:

-Pajura

-Expoziţiei

-Piaţa Montreal

-Gara Băneasa

-Aeroport Băneasa

-Tokyo (Mall Băneasa)

Contractul, în valoare de 1,2 miliarde de lei fără TVA, este finanţat din Fonduri Europene  nerambursabile şi din Bugetul de Stat.   Asocierea de constructori turci are la dispoziţie 48 de luni (4 ani) pentru a finaliza lucrările.

INDICATORII TEHNICO-ECONOMICI, APROBAŢI DE MAI BINE DE 5 ANI

Indicatorii tehnico-economici pentru Magistrala 6 de metrou – Gara de Nord – Aeroport Otopeni au fost aprobaţi la data de 8.12.2016, printr-o Hotărâre de Guvern, promovată de Metrorex şi Ministerul Transporturilor.

Magistrala 6, realizează extinderea reţelei actuale de metrou din staţia 1 Mai până la Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti pe o lungime de 14,2 km şi cu o capacitate de transport de 50.000 de călători/oră. Această nouă magistrală asigură legătura directă între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni.

Termenul estimat de începere a lucrărilor era a doua jumătate a anului 2017, iar durata de execuţie este de 48 de luni.

Valoarea totală a investiţiei era estimată în 2016 la 5,9 mld. lei (TVA inclus). Finanţarea urmând să fie realizată prn acordul de împrumut încheiat între Guvernul României şi Agenţia Japoneză pentru Cooperare Internaţională (JICA), din fonduri externe nerambursabile prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020 şi de la bugetul de stat.

Traseul va avea 12 staţii, iar amplasarea acestora va fi următoarea:

Staţia Pajura –  în lungul căii ferate, în ampriza străzii Băiculeşti.

Staţia Expoziţiei – în cadrul ariei delimitate de Bulevardul Expoziţiei, Bulevardul Poligrafiei şi strada Parcului, în proximitatea complexului expoziţional Romexpo.

Staţia Piaţa Montreal – de-a lungul Bulevardului Mărăşti, între cele două pasaje subterane auto dinspre Drumul Naţional Bucureşti-Ploieşti către Bulevardul Mărăşti, respectiv Şoseaua Kiseleff, în proximitatea Parcului Herăstrău şi a clădirii Presei Libere.

Staţia Gara Băneasa – adiacent Drumului Naţional Bucureşti – Ploieşti, pe espalanada din faţa Gării CFR Băneasa.

Staţia Aeroportul Băneasa – adiacent Drumului Naţional Bucureşti – Ploieşti, în proximitatea aeroportului Băneasa.

Staţia Tokyo – de-a lungul Drumului Naţional Bucureşti – Ploieşti, în proximitatea Complexului Comercial Băneasa.

Staţia Washington – adiacent Drumului Naţional Bucureşti – Ploieşti, în zona intersecţiei acestuia cu străzile Jandarmeriei şi Bulevardul Liviu Librescu, în zona Institutului de Meteorologie, în zona de Est a podului rutier.

Staţia Paris – de-a lungul Drumului Naţional Bucureşti – Ploieşti, în nordul străzii Aleea Padina, în proximitatea Liceului Francez Anna de Noailles şi a Ţiriac Auto Service.

Staţia Bruxelles – de-a lungul Drumului Naţional Bucureşti-Ploieşti, la Nord  de linia de centură a Capitalei, în dreptul piciorului pasajului rutier de subtraversare a căii ferate de centură înspre oraşul Otopeni.

Staţia Otopeni – în oraşul Otopeni, de-a lungul străzii Calea Bucureştilor la intersecţie cu strada 23 August.

Staţia Ion I. C. Brătianu – în lungul străzii Calea Bucureştilor, între străzile Zborului şi Nicolae Grigorescu.

Staţia Aeroportul Otopeni – sub parcarea aferentă Aeroportului Internaţional Henri Coandă-Otopeni.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *