FOTO România pregătește lansarea unei noi autostrăzi vitale

Sursă foto: Pixabay

Autostrada București – Alexandria reprezintă unul dintre obiectivele ce vor fi lansate în licitație anul acesta, spune secretarul de stat în Transporturi Irinel Ionel Scrioșteanu. El a detaliat stadiul proiectului aflat în etapa studiului de fezabilitate.

Acord de Mediu pentru Autostrada București – Alexandria

„Zilele acestea au avut loc dezbaterile publice organizate în cadrul procedurii de emitere a acordului de mediu, în județele Ilfov, Giurgiu și Teleorman cu privire la 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝗱𝗮 𝗕𝘂𝗰𝘂𝗿𝗲𝘀̦𝘁𝗶 – 𝗔𝗹𝗲𝘅𝗮𝗻𝗱𝗿𝗶𝗮. Scopul acestor dezbateri a constat în analizarea raportului privind impactul asupra mediului și a studiului de evaluare adecvată în cadrul procedurii de emitere a acordului de mediu pentru proiectul „Autostrada București – Alexandria” – document important pentru desfășurarea și implementarea proiectului, fiind o etapă preliminară avizării și aprobării Studiului de Fezabilitate”, explică Scrioșteanu.

autostrada

Sursa foto: Facebook / Irinel Ionel Scriosteanu

Potrivit lui, până la finalul acestui an, după emiterea Acordului de Mediu şi finalizarea Studiului de Fezabilitate, vor fi parcurși următorii pași:

– avizarea (CTE CNAIR, MTI și interministerial) şi aprobarea indicatorilor tehnico-economici în Guvernul României

– întocmire caiet de sarcini și lansarea licitației pentru proiectare și execuție lucrări

Autostrada București – Alexandria are următoarele 𝗰𝗮𝗿𝗮𝗰𝘁𝗲𝗿𝗶𝘀𝘁𝗶𝗰𝗶:
– 77 km lungime traseu, împărțiți în 3 loturi;
– 47 pasaje și viaducte, dintre care pasajele peste Argeș și Vedea sunt cele mai lungi (994 metri, respectiv 1153 metri), iar lungimea totală a lucrărilor de artă însumează 10,8 km;
– 10 noduri rutiere:

Nod 1 (km 1+750) – București, legătură A0 km 78+957 și Drumul Radial 10 – Măgurele Expres;
Nod 2 (km 9+392) – Mihăilești, legătură DJ412A;

Nod 3 (km 12+818) – Mihăilești, Iepureşti, legătură cu viitoarea Autostradă București – Giurgiu #A5;
Nod 4 (km 15+710) – Stâlpu, legătură DN6(E72);
Nod 5 (km 25+950) – Letca Noua, legătură DN61;
Nod 6 (km 36+256) – Letca Veche, legătură DJ601D;
Nod 7 (km 44+239) – Tunari, legătură DJ503;
Nod 8 (km 59+626) – Vităneşti, legătură DN6(E70);
Nod 9 (km 69+759) – Alexandria, legătură DJ504;
Nod 10 (km 75+365) – Alexandria, legătură DN6F(E70) km 9+301

– spații de servicii cu locuri de parcare pentru încărcarea vehiculelor electrice;
– parcare securizată pentru camioane;
– 15 zone pentru trecerea de pe o cale pe alta a autostrăzii în caz de situații de urgență.

Traseul va traversa U.A.T.-urile: 𝗜𝗹𝗳𝗼𝘃 – Dărăști, Măgurele, 𝗚𝗶𝘂𝗿𝗴𝗶𝘂 – Mihăilești, Iepurești, Bulbucata, Letca Noua, Ghimpați, 𝗧𝗲𝗹𝗲𝗼𝗿𝗺𝗮𝗻 – Bujoreni, Botoroaga, Drăgăneşti-Vlasca, Băbăița, Măgura, Orbeasca, Alexandria, Mavrodin, Buzescu.

Despre varianta de traseu finală, ne dorim ca aceasta să fie complementară strategiilor și viziunilor de dezvoltare ale județelor și localităților pe care le tranzitează. De exemplu, pentru punctul de start din Ilfov este prevăzută o 𝗰𝗼𝗻𝗲𝘅𝗶𝘂𝗻𝗲 cu viitorul Drum Radial 10 Măgurele Expres și Autostrada Bucureștiului A0, iar pe traseu va avea mai multe conexiuni, printre care şi cu A5 București – Giurgiu, care va face legătura și cu noul pod peste Dunăre.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a prezentat în martie anul trecut imagini cu studii geotehnice derulate pe traseul viitoarei autostrăzi A6 București – Alexandria (77 km).

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: