Skip to content
Societate

FOTO „Știţi că şi noi suntem oameni??” În ce condiții sunt nevoiţi să se odihnească şefii de tren într-o stație din România

Inquam Photos / George Călin

Un angajat CFR sesizează public condiţiile în care şefii de tren sunt nevoiţi să se odihnească în staţia Deda, în judeţul Mureş. Aceştia dorm o bancă, în gară, după ce dormitorul destinat angajaţilor şi amenajat în incinta gării a fost închis.

Marius Berchesan a postat pe Facebook mai multe fotografii din staţia Deda, descriind condiţiile în care angajaţii aflaţi la distanţă de casă sunt nevoiţi să îşi petreacă timpul de odihnă.

Staţia Deda, dormitorul personalului de tren al staţiei Târgu Mureş, grup sanitar, tot ce avem nevoie, după cum se poate vedea şi din poze. Domnilor şefi de subunităţi, domnilor şefi de serviciu, domnule şef de regională vi se pare normal ce se întâmplă la staţia Deda unde eu trebuie să am odihnă la cap de secţie?  Domnilor şefi ai CFR Călători, ştiţi că şi noi şefii de tren suntem oameni?? Domnilor şefi de staţie din Târgu Mureş, de ce de trei săptămâni de când s-a închis dormitorul din Deda nu aţi venit niciodată aici să vedeţi ce condiţii avem? Domnilor şefi de staţie din Tg. Mureş primiţi 20% spor de conducere, ştiţi pentru ce îi primiţi?”, a scris angajatul CFR pe reţeaua de socializare.

În acelaşi mesaj, el se adresează şi şefilor de la Bucureşti: ”Domnilor din central, ştiţi că noi şefii de tren suntem o parte din angajaţii care aducem bani la CFR Călători, în comparaţie cu alte funcţii care toată ziua freacă duda?”.

Bărbatul cere public celor cu putere de decizie să ia ”măsuri urgente” pentru rezolvarea situaţiei din staţia Deda.

CFR Călători, în centrul unui scandal de amploare

Amintim că CFR a fost în centrul unul scandal de amploare luna trecută. Directorul CFR Călători, Ovidiu Vizante, a declarat după ce un tren în care se aflau copii ce se întorceau din tabără de la mare a aşteptat timp de opt ore o locomotivă pentru a-l tracta, că nu el ar trebui întrebat despre această situaţie.

Şi de ce mă întrebaţi pe mine? Noi am pus la dispoziţia CFR-ului (CFR SA, compania care se ocupa de infrastructură, n.r.) această locomotivă. Dacă a fost un pom căzut pe linie, locomotiva nu poate, din păcate, sări peste pom. Eu vă spun ce informaţii am eu. Încercaţi să vorbiţi cu responsabilii, cei care conduc circulaţia. (…) Încercaţi dumneavoastră să găsiţi la ora aceea soluţii! Încercaţi să găsiţi transbordare la ora 00:00, la 1.000 de călători, câţi sunt într-un tren. (…) Eu sunt în funcţie, eu iau deciziile. De ce trebuie să veniţi dumneavoastră să îmi spuneţi ce trebuia să fac dacă vă spun că nu se putea face?” a declarat Ovidiu Vizante.

Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Cătălin Drulă, a afirmat ulterior că actul de management se judecă aşezat, la rece, nu după o declaraţie oricât de nefericită a fost, însă va exista o evaluare a mandatului directorului general al CFR Călători şi se va concluziona ce se întâmplă în continuare la această companie.

Întrebat de ce nu s-au trimis nişte autocare pentru a aduce copiii şi călătorii rămaşi în tren ore în şir la 30 de kilometri de Capitală, ministrul a catalogat ceea ce s-a întâmplat cu trenul IR 1991 ca fiind „o situaţie nefericită” şi a menţionat că a cerut un raport companiei CFR Călători ca să vadă cum s-ar putea îmbunătăţi procedurile în astfel de situaţii.

De cealaltă parte, premierul Florin Cîţu a scris pe pagina sa de Facebook faptul că dacă directorul CFR ar fi fost în subordinea sa, nu a lui Cătălin Drulă, până la această oră era demis.

„Dacă directorul CFR ar fi lucrat la Guvern, acum era acasă”, a fost mesajul scris de Florin Cîţu pe pagina sa de Facebook.

Premierul Florin Cîţu a declarat că nu poate să se pronunţe încă pe cazul accidentului de la Feteşti, însă ar trebui să se poată face ceva ca pasagerii să nu stea zeci de ore în trenuri, mai ales că este caniculă. În legătură cu soluţii pentru pasagerii care aşteaptă în trenuri, între care copii care revin de la mare, premierul a declarat:

„Să răspundă cei care se ocupă de acest lucru. Dacă oamenii au suferit de pe urma modului în care este administrată, ar trebui să răspundă ministerul de resort. Mi se pare anormal să avem astfel de situaţii, iar un şef de la CFR Călători sau un director să spună că soluţia vine din altă parte. Soluţia este a celor care administrează sectorul respectiv”.

Întrebat dacă îl va demite pe şeful CFR Călători, premierul a afirmat: „Să am toate informaţiile, să văd ce s-a întâmplat”. Nimic, însă, nu s-a întâmplat de atunci.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *