Compania Națională pentru Investiții Rutiere (CNIR) are de luni, 25 martie un nou director general, inginerul Gabriel Budescu fiind numit la conducerea Companiei care trebuie să preia proiectele de autostrăzi de la CNAIR, potrivit surselor Economedia. Gabriel Budescu, administrator pe mandat de 4 ani al CNIR, vine la conducerea Companiei și din funcția de director general adjunct tehnic al Companiei de Drumuri (CNIAR). Operaționalizarea CNIR, proiect început încă din Guvernarea Dacian Cioloș (2015) este jalon în PNRR. În termen de trei ani proiectele de investiții de la CNAIR urmează să fie preluate la CNIR, dar decizia se ia prin Ordin al Ministrului Transporturilor. Rămâne de văzut dacă vor fi preluate direct proiecte complexe precum loturile de munte ale Autostrăzilor A 3 sau A 8 sau pentru început, proiecte mai simple. CNIR încă nu are buget aprobat, iar până la aprobarea bugetului nu se pot finaliza angajările pentru aprox. 40 de specialiști.
Compania pentru Investiții Rutiere a fost condusă aproape 12 luni de inginerul Cătălin Urtoi, numit interimar, dar căruia nu i-a mai fost prelungit mandatul (detalii aici). Urtoi îi acuzase pe șeful CNAIR, liberalul Cristian Pistol și pe directorul tehnic Budescu că ar fi întârziat intenționat lansarea licitațiilor pentru secțiunea de munte a Autostrăzii Unirii (Miercurea Nirajului-Leghin, 159 km.).
Consiliul de Administrație CNIR
Gabriel Budescu, de specialitate inginer Căi Ferate Drumuri și Poduri (CFDP), conduce Direcția Tehnică și este considerat un drumar cu experiență.
Ștefan Ioniță, inginer CFDP (Căi Ferate Drumuri și Poduri), a fost Director General CNAIR și actual director CESTRIN, a condus Compania de Drumuri în primul mandat al lui Răzvan Cuc (PSD). În mandatul lui Ștefan Ioniță a fost semnat contractul pentru Podul de la Brăila. Este singurul administrator cu specializare Drumuri și Poduri.
Mircea Pop, fost director general CNADNR (denumirea anterioară a CNAIR), a fost director general în mandatul lui Victor Ponta. DP Consult, firma sa de proiectare, derulează numeroase contracte cu CNAIR.
Cătălin Urtoi, inginer hidrolog, a ajuns în funcție publică începând de la consilier al fostului ministru Lucian Bode, iar în mandatul Sorin Grindeanu, inițial din partea Asociațiilor civice din Iași, după care a fost exclus pentru propagandă pro-PSD. Pe de altă parte, Cătălin Urtoi a publicat monitorizări privind proiectele A7 – Autostrada Moldovei și A8 Autostrada Unirii și a impulsionat lansarea licitațiilor pentru capetele Autostrăzii A8 finanțate din PNRR și a avizelor pentru secțiunea de munte a A8 (licitația pentru execuție încă nu a fost lansată).
Citește mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News