Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunţă, joi, că dezvoltarea Portului Constanţa Sud devine obiectiv strategic de interes naţional, iar după finalizarea lucrărilor, Portul va putea opera nave de mare capacitate inclusiv la cele aproximativ 17 dane de mare adâncime nou create
UPDATE: ”Executivul a aprobat în şedinţa desfăşurată astăzi, 7 martie 2024, la propunerea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, Memorandumul cu privire la realizarea lucrărilor de infrastructură, căi de acces şi utilităţi, în vederea dezvoltării de terminale specializate în portul Constanţa Sud – Molurile IIIS şi IVS. Extinderea Portului Constanţa prin crearea unor dane de mare adâncime/terminale specializate de operare, obiectiv inclus în Master Planul de Transport, poate determina creşterea investiţiilor din zonă”, a transmis Ministerul Trabsporturilor.
Sursa citată a precizat că lucrările aferente Molurilor III S şi IV S au fost prevăzute în cadrul investiţiei “Port Constanţa Sud. Zona Liberă”.
Valoarea estimată totală a lucrărilor (Mol III S şi IV S) este de 1,12 miliarde euro.
”Prin realizarea investiţiei, se creează posibilitatea pentru operarea navelor de mare capacitate la cele aproximativ 17 dane nou create pe Molul III S şi Molul IV S, datorită adâncimilor mari ale apei din zona cheurilor nou-construite. Realizarea obiectivului de investiţii va conduce astfel la creşterea capacităţii de transport maritim de mărfuri şi, implicit, la creşterea volumului schimburilor comerciale”, a mai transmis ministerul.
ŞTIRE INIŢIALĂ: ”1 miliard de euro pentru investiţii în Portul Constanţa! Guvernul a decis astăzi că dezvoltarea Portului Constanţa Sud, prin investiţii masive în Molurile III S şi IV S, reprezintă un obiectiv strategic de interes naţional”, anunţă, joi, Sorin Grindeanu.
Ministrul Transporturilor a precizat că, după finalizarea lucrărilor, Portul va putea opera nave de mare capacitate inclusiv la cele aproximativ 17 dane de mare adâncime nou create.
Ministrul precizeză că, potrivit Studiului de Prefezabilitate întocmit de către CN Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa, valoarea estimată pe cele 2 obiective şi caracteristicile tehnice sunt următoarele:
– Mol III S – 305,6 milioane euro; 45 ha platformă de operare, 11 ha zonă logistică, 7 dane (adâncime la dană -16,5 m)
– Mol IV S – 815 milioane euro; 110 ha platformă operare, 25 ha zonă logistică, 10 dane (dintre care 5 dane cu adâncimea -16,5 m şi 5 dane cu adâncimea de -19 m).
”Prin noi terminale specializate, Portul Constanţa îşi va consolida statutul de principal port la Marea Neagră şi îşi va spori avantajele economice şi logistice”, a mai transmis ministrul.
Citește mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News