Harta pericolelor: Trei dintre podurile și pasajele Capitalei sunt pe lista de „urgențe”

Sursa foto: Google Maps/colaj

Primăria Capitalei a anunțat ieri închiderea Podului Grant pe un sens de circulație, de la jumătatea lunii octombrie până în luna martie a anului viitor, pentru lucrări de reabilitare.

Cu siguranță, anunțul are o rezonanță puternică în memoria recentă a bucureștenilor, care încă își aduc aminte de lucrările care au închis sensul celălalt de circulație în mandatul Gabrielei Firea și care au transformat într-un calvar viața celor care folosesc acea rută.

Problema este însă că Podul Grant este doar unul din cele 25 de poduri și pasaje din București care se află în stare tehnică „nesatisfăcătoare” sau chiar mai rău și au nevoie de lucrări de reabilitare. Trei obiective au fost încadrate la clasa „urgență” și doar alte trei au fost clasificate drept „satisfăcătoare”. Mai mult de trei sferturi dintre podurile și pasajele Capitalei au fost expertizate tehnic, rezultatele arătând că majoritatea acestora se află în stare de degradare și trebuie reabilitate.

Trei poduri și pasaje au fost incluse la categoria „urgențe”, iar alte 22 în categoria „nesatisfăcător”, potrivit unei expertize comandate de Administrația Străzilor din București. Primăria Capitalei a finalizat expertiza la 28 de poduri și pasaje din București, din totalul de 34 de construite în perioada 1936-2015 în București.

„Cele care sunt în categoria urgență sunt Podul Băneasa, Pasajul Obor și Pasajul Lujerul. La acestea va trebui să intervenim în perioada următoare”, declara recent primarul Capitalei, Nicușor Dan. Într-o notă a raportului de expertiză se precizează că, „în situația în care podurile prezintă degradare cu depunctare maximă 10 puncte, se vor încadra în clasa tehnică V (…), caz în care se consideră că starea tehnică a lucrării nu asigură condiții minime de siguranță pentru utilizare”.

Nicușor Dan a mai precizat că cele trei obiective vor fi reabilitate „într-un termen rezonabil”, fără a opri circulația rutieră. 22 de poduri și pasaje „nesatisfăcătoare” În afară de cele trei poduri și pasaje aflate în categoria urgență, alte 22 au fost clasificate ca fiind „nesatisfăcătoare” (clasa tehnică IV). Printre pasajele cu grad nesatisfăcător se numără obiective intens circulate, cum sunt Pasajul Victoriei, Pasajul Mărășești, Pasajul Pipera sau Pasajul Băneasa.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: