Important pentru toți șoferii. Șanse pentru RCA mai ieftin!

Sursa foto: Pixabay

Scriam zilele trecute că firmele de asigurare din România sunt nevoite să plătească și în 2025 o contribuție specială provenită, practic, din falimentele City Insurance și Euroins, iar această contribuție va ajunge în final în prețurile plătite de clienți pentru RCA și nu numai. Există și vești bune în ceea ce privește alte contribuții, elemente care compensează „greaua moștenire” a falimentelor din asigurări.

Firmele de asigurare care vând asigurări auto (RCA și CASCO), fiind astfel în mod obligatoriu membre ale Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR), plătesc o cotizație semnificativ mai mică către respectivul organism. În timp ce contribuția specială a fost eliminată, cea uzuală a fost ușo diminuată, astfel că, de la un total de 5% din Primele Brute Subscrise (PBS) pe liniile auto, firmele de asigurare mai plătesc astăzi doar 1,6%, așadar o scădere substanțială, de 3,4 puncte procentuale. Această diminuare compensează o parte din celelalte taxe și contribuții plătite de asigurători (mai ales cele către FGA, care ajung la un total de 7% format din 5% cota specială și 2% cea uzuală).

Nemaiplătind contribuția întreagă către BAAR, asigurătorii nu mai au de ce să o includă nici în prețul RCA. Firmele de asigurare care vând RCA pe teritoriul României, inclusiv cele care activează în baza pașaportului european prin sucursală (Axeria Iard și Hellas Direct) sau direct (Dallbogg) trebuie să fie membre BAAR, care la rândul lui este membru în rețeaua internațională Carte Verde, cea care garantează plata daunelor oriunde în țările membre. În acest sens, asigurătorii contribuie atât la fondul BAAR cât și la Fondul pentru Victimele Străzii, administrat tot de BAAR, un fond care acoperă daunele din accidente comise de șoferi fără RCA.

Citeste mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: