Importurile de mașini din China în UE au crescut vertiginos

Industria Automobile
Sursa foto: Unsplash

Importurile de automobile din China în Uniunea Europeană au crescut vertiginos în 2023, atât din punct de vedere al volumelor, cât și din cel al valorii mașinilor, potrivit datelor statistice analizate de Profit.ro. Deși chinezii aduc în Europa mașini ieftine, comparativ cu cele produse local sau în alte regiuni, China a depășit partenerii tradiționali de până acum, Turcia și Coreea de Sud.

Europa a importat în primele trei trimestre ale anului un număr de 473.020 autoturisme din China, ceea reprezintă o creștere cu 50% față de anul anterior și o depășire rapidă a celorlalte țări care contribuiau la importurile de autovehicule în UE, în special Turcia, Coreea de Sud, Japonia și Maroc.

Acestea au înregistrat creșteri dar la niveluri mult mai reduse, începând cu 14,2% Coreea, care a ajuns la 341.416 unități și Maroc (de unde sunt importate mașinile Dacia Sandero și Renault Express) care a crescut cu 17,3%, la 260.894 unități, până la Turcia, cu 366.804 autoturisme, creștere de 20,8%. Singura țară care a înregistrat o majorare a expedierilor către UE apropiată de China a fost Japonia, cu +43,5%, dar la un volum de 330.096 unități, ceea ce o plasează doar pe locul patru între țările din care importăm mașini.

Dacă analizăm valorile mașinilor care sunt importate, situația este un pic diferită, dar China rămâne pe primul loc, cu o creștere alarmantă, de 58,1%. În total, vehiculele exportate de China în UE au avut o valoare de facturare de 8,97 miliarde de euro, fiind mai mari cu 3,3 miliarde față de cele de anul trecut, din primele trei trimestre.

Pe locul al doilea este Coreea de Sud, care are un total de 7,6 miliarde euro, cu 34% mai mare decât în 2022, iar pe locul al treilea este Japonia, cu 7,5 miliarde euro valoare, cu 53,8% mai mare decât anul trecut. Marea Britanie (7,3 miliarde euro) și SUA (5,5 miliarde euro) încheie un top 5 al țărilor de origine.

Un calcul simplu arată că prețul mediu al unui vehicul importat din China în UE este de 18.965 de euro, în timp ce prețul mediu al autoturismelor din Coreea de Sud sau Japonia este de 22.269 euro și, respectiv, 22.787 euro. Să nu uităm însă că din China o contribuție importantă a fost adusă de mașinile Tesla, cumpărate în număr foarte mare de europeni.

Comerțul bilateral cu China este complet dezechilibrat, pe sectorul auto, având în vedere că UE a exportat în această țară, în primele trei trimestre, 259.815 autoturisme, adică aproape jumătate față de cele importante, în timp ce valoarea a fost aproape dublă, adică 15,2 miliarde euro.

În total, Uniunea Europeană a înregistrat importuri în valoare de 52,1 miliarde euro, în creștere cu 43,2% față de 2022 (primele trei trimestre) și a exportat în valoare de 122,1 miliarde euro, cu 18,3% peste nivelul din 2022. Din punct de vedere al volumelor, importurile s-au ridicat la 2,4 milioane de autoturisme, iar exporturile au totalizat 3,5 milioane de unități. De remarcat că aceste statistici sunt incluse și datele cu Marea Britanie, care anterior Brexit figurau ca mașini produse și vândute în UE.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: