Cardurile de alimente sunt o formă de sprijin pentru pensionari și persoanele care au venituri mici din România. Sprijinul se acordă de mai multe ori pe an într-o maximă de 1.500 de lei.
Nu există o ordine în livrarea banilor pe cardul de alimente, dat fiind că vorbim de 3 firme care au emis aceste carduri.
De regulă, banii erau alocați în cea de-a doua parte a lunii, în intervalul 15-25 ale lunii. În luna octombrie plățile se fac la fel, în unele județe mai repede, în altele mai târziu.
În ce zile din octombrie sunt încărcate cardurile de alimente? Plățile se fac și în 10 zile
Ministerul Muncii și Solidarității Sociale actualizează lunar, înainte de fiecare alimentare a tichetului social pe suport electronic pentru produse alimentare și mese calde, listele cu beneficiari, pentru a verifica eventuale modificări intervenite față de listele anterioare.
Pentru beneficiarii nou introduși în program se eliberează noi suporturi electronice. Așadar, dacă ați devenit eligibil pe parcursul programului, veți fi adăugați pe aceste liste.
Pentru a vă asigura că nu sunteți omis, vă puteți adresa Casei Teritoriale de Pensii – respectiv Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție Socială – din județul de reședință.
Unde suni dacă ai pierdut cardul de alimente sau nu funcționează
Beneficiarul care a pierdut sau nu îi funcționează cardul social trebuie să anunțe emitentul, apelând serviciul de Asistență Clienți sau utilizând aplicația mobilă a emitentului.
Emiterea unui nou card și expedierea la adresa emitentului se vor face, prin grija emitentului, în termen de 60 de zile de la data la care cardul a fost declarat pierdut.
Numerele de telefon oficiale sunt următoarele:
– Edenred: 021 301 33 03
– Sodexo: 021 204 46 64
– UP România: 0374 66 22 73.
Cardul permite plăți contactless, încă de la prima tranzacție, prin apropierea sa de terminalul POS.
Beneficiarii trebuie să știe că nu se pot retrage numerar de pe carduri, ele pot fi utilizate doar pentru achiziționarea de produse alimentare/mese calde de la operatorii economici parteneri.
Sumele disponibile pe card sunt valabile 12 luni de la data încărcării lor.
De asemenea, potrivit regulamentului, cardurile pot fi folosite doar de către beneficiari. În cazuri excepționale, în care beneficiarul nu se poate deplasa la operatorii economici pentru a utiliza ajutorul, atunci poate încredința tichetele unei persoane apropiate, dar doar împreună cu actul de identitate, conform mfe.ro.
Cine primește acești bani?
– persoanele – copii şi adulți – încadrate în grad de handicap grav, accentuat sau mediu, ale căror venituri lunare proprii realizate sunt mai mici sau egale cu 2.000 lei;
– familiile cu cel puțin 2 copii în întreținere ale căror venituri lunare realizate pe membru de familie sunt mai mici sau egale 675 lei;
– familiile monoparentale ale căror venituri lunare realizate pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 675 lei;
– familiile şi persoanele singure care au stabilit dreptul la ajutorul de incluziune, în condițiile Legii nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune, cu modificările şi completările ulterioare;
– pensionarii sistemului public de pensii, pensionarii aflați în evidența caselor de pensii sectoriale şi beneficiarii de drepturi acordate în baza legilor cu caracter special, plătite de casele teritoriale de pensii/casele de pensii sectoriale, ale căror venituri lunare realizate sunt mai mici sau egale cu 2.000 lei.
Citeste mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News