Începe verificarea practicilor comerciale ale influencerilor

Sursa foto: Unsplash

Comisia Europeană și autoritățile de protecție a consumatorilor analizează practicile comerciale ale influencerilor, estimând că marketingul prin influenceri va atinge o valoare globală de 19,98 miliarde euro în 2023.

Postările influencerilor de pe platforme sociale ca Facebook, Instagram sau TikTok vor fi verificate în următoarele săptămâni de Comisia Europeană și autoritățile naționale de protecție a consumatorilor, pentru a identifica „testimonialele și mesajele de susținere care induc în eroare consumatorii”, scrie Adevărul.

Influencerii care sunt implicați în activități comerciale regulate, cum ar fi acordurile cu diverse mărci pentru a face reclamă unor produse sau servicii, sunt considerați comercianți în temeiul legislației UE privind protecția consumatorilor. Ei au obligația de a dezvălui comunicările cu caracter publicitar într-un mod transparent. Rezultatul acestei analize pe platformele de comunicare socială va contribui la verificarea adecvării din perspectiva echității digitale, care ajută la evaluarea necesității unei noi legislații pentru ca piețele digitale să fie la fel de sigure ca piețele fizice. În plus, Comisia Europeană a lansat o Platformă juridică pentru influenceri. Pe această platformă, influencerii și creatorii de conținut pot găsi informații despre legislația UE în domeniul practicilor comerciale loiale, care îi vor ajuta să respecte normele.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: