Incidentul de la Alaska Airlines. Patru şuruburi care trebuiau să fixeze uşa panoului de pe Boeing MAX9 lipseau

Boeing 737 Max
Sursa foto: Facebook - The Boeing Company

Panoul care ţinea uşa şi care s-a smuls în zbor de pe un avion Boeing 737 MAX 9 al companiei Alaska Airlines, incident petrecut la 5 ianuarie, pare să nu fi avut montate patru şuruburi foarte importante, potrivit unui raport preliminar al anchetatorilor americani care oferă prima versiune oficială despre cum s-a petrecut acest accident înfricoşător, relatează Reuters şi CNN.

Autorităţile, dar şi publicul aşteaptă cu nerăbdare răspunsuri ca să afle cum a fost posibil ca panoul unui avion nou-nouţ să fie smuls în zbor, un incident care s-a transformat într-o adevărată criză de siguranţă aeriană şi de reputaţie pentru o companie importantă precum Boeing.

Dovezile foto publicate marţi arată că lipseau patru şuruburi de pe suportul de fixare a uşii. Potrivit NTSB (Consiliului Naţional pentru Siguranţa Transporturilor din SUA), lipsa uzurii sau a deformării în jurul unora dintre nituri „indică faptul că patru şuruburi destinate să împiedice deplasarea suportului în sus lipseau înainte ca acesta să se deplaseze”.

Boeing şi-a recunoscut responsabilitatea pentru incident într-o declaraţie emisă după raportul NTSB şi a dat asigurări că lucrează pentru a se asigura că astfel de evenimente nu se mai repetă. Compania a promis că ia noi măsuri pentru a îmbunătăţi modul în care fabrică avioanele 737 Max 9. Acestea includ mai multe inspecţii, acordă echipelor 737 mai mult timp „pentru a se concentra şi a implementa îmbunătăţiri ale calităţii” şi aduc experţi externi în domeniul siguranţei pentru a evalua operaţiunile sale.

În raportul lor preliminar de 19 pagini publicat marţi, anchetatorii NTSB au inclus observaţii de la o dezasamblare în laborator a fişei uşii avionului, care a căzut de la 16.000 de picioare într-o curte din Oregon. Raportul a precizat că lipsa deteriorării buşonului în locul în care şuruburile ar fi trebuit să îl ataşeze de fuzelajul avionului a condus la concluzia că şuruburile lipseau în momentul zborului.

Raportul a inclus şi o fotografie făcută în septembrie, cu mai mult de o lună înainte ca avionul să fie livrat către Alaska Air, care arată şuruburile lipsă în timpul lucrărilor la aeronavă. Fotografia a fost preluată dintr-un mesaj text schimbat între doi angajaţi ai Boeing şi obţinut de anchetatorii NTSB. Aceasta înseamnă că avionul a zburat timp de câteva luni înainte de incidentul din 5 ianuarie cu şuruburile lipsă.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: