Încrederea în economia românească crește la început de vară ca urmare a optimismului generat de „Euforia Euro 2024”

Sursa foto: Unsplash

Indicatorul de încredere în economia românească a crescut în iunie, pe fondul unor date mai bune raportate de managerii din servicii și comerț, dar mai ales ca urmare a optimismului mai mare din rândul consumatorilor, generat de creșterea salariilor și de euforia Campionatului European de fotbal, din Germania, opinează analiștii BCR.

Indicatorul de încredere în economie (economic sentiment indicator – ESI) a crescut la 104,2 puncte în iunie, de la 102,5 puncte în mai, pe fondul datelor mai bune din servicii și retail și a celor din sondajul adresat consumatorilor, conform datelor analizate de Profit.ro.

La nivelul UE, ESI a scăzut cu 0,2 puncte în mai la 96,4 puncte, după înrăutățirea situației din servicii, retail și construcții.

ESI este calculat de Comisia Europeană pe baza răspunsurilor managerilor din principalele sectoare ale economiei și are un grad înalt de corelare cu evoluția produsului intern brut. O valoare de peste 100 de puncte indică, în general, că economia este în creștere.

Media ESI a crescut la 103,8 puncte în trimestrul al doilea, față de 102,5 puncte în primul trimestru. BCR estimează o accelerare a creșterii economice trimestriale la 1,7% în T2, comparativ cu 0,4% în T1, pe fondul unor date mai bune din industrie, comerțul cu amănuntul și construcții.

Încrederea în rândul consumatorilor a crescut cu 4,8 puncte în iunie față de mai, la cel mai ridicat nivel de după iunie 2021. Încrederea s-a îmbunătățit în toate componentele, dar mai ales în ceea ce privește așteptările privind situația economică în următoarele 12 luni, respectiv intențiile de a face achiziții majore.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: