PSnews

Ultima Oră

Înfrângere de etapă pentru PSD în încercarea de a căpușa companiile de stat

indraznestesacrezi.ro

Vedeți mai jos ce înfrângere de etapă a suferit marți Partidul Social Democrat (PSD) în încercarea lui de a căpușa companiile de stat.

Curtea Constituțională a României a admis marţi sesizarea Partidului Național Liberal (PNL) privind Legea care modifică OUG referitoare la guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, CCR statuând că modificările aduse sunt neconstituţionale, scrie Mediafax. Totuși, instituția condusă de către Valer Dorneanu nu s-a referit la fondul problemei, astfel încât, atunci când proiectul de act normativ va reintra în procedura parlamentară, PSD este liber să mențină acele prevederi legate de politizarea firmelor de stat.

Concret: CCR a admis obiecţia de neconstituţionalitate a Legii pentru modificarea art.1 alin.(3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, obiecţie formulată de către 64 de deputaţi PNL.

„Am admis această sesizare în principal pentru încălcarea principiului bicameralismului. Legea a plecat de la iniţiator cu vreo trei excepţii de la aplicarea OUG, într-o Cameră s-au mai adăugat 30 şi în altă Cameră s-a triplat numărul, ca să fie trecute toate acestea prin ambele Camere. Pe de altă parte, legea modificatoare cuprinde un text neconstituţional potrivit căruia Guvernul, la rândul lui, poate să adauge câte alte întreprinderi vrea ca să le excepteze de la prevederile legii în vigoare”, a declarat marţi Valer Dorneanu.

Camera Deputaţilor a adoptat pe 20 iunie un proiect de aprobare a OUG 29/2017, dată de guvernul Sorin Grindeanu, care modifică legea privind guvernanţa corporativă şi OUG nr.64/2001 privind repartizarea profitului la societăţile naţionale, PNL susţinând că PSD vrea să readucă sub controlul său companiile de stat.

Proiectul de lege modifică articolele 2 şi 3 ale OUG 109/2011 privind guvernanţa corporativă, stabilind că prevederile OUG se aplică inclusiv la următoarele întreprinderi publice: instituţiile financiare şi societăţile de servicii de investiţii financiare şi societăţile de a investiţiilor prevăzute de OUG 99/2006 privind instituţiile de credit şi adecvarea capitalului; societăţile a căror activitate ste reglementată de Legea 32/2000 privind activitatea şi supravegherea intermediarilor în asigurări şi reasigurări, fiind prevăzut şi că „sunt exceptate de la aplicarea prevederilor prezentei OUG Regia Autonomă Rasirom, Compania Naţională Romtehica şi instituţiile de credit prevăzute de OUG 99/2006”.

Prin modificările aduse se creează cadrul legal pentru redistribuirea ca dividendele suplimentare sau, în cazul regiilor autonome, ca vărsăminte la bugetul de stat sau local, a profitului repartizat la alte rezerve în anii anteriori, ca sursă proprie de finanţare şi care nu a fost utilizat conform destinaţiilor iniţiale, precum şi pentru repartizarea sumelor existente în soldul rezultatului reportat care au rămas nerepartizate, potrivit raportul asupra proiectului de Lege privind aprobarea OUG nr.29/2017 pentru modificarea art.1 alin.(1) lit. g) din OUG nr.64/2001 privind repartizarea profitului la societăţile naţionale, companiile naţionale şi societăţile comerciale cu capital integral sau majoritar de stat, precum şi la regiile autonome şi de modificare a OUG 109/2011.

La data intrării în vigoare a ordonanţei încetează de drept procedurile de selecţie a membrilor consiliului de administraţie, directorilor, membrilor consiliului de supraveghere ş membrilor directoratului la instituţiile de credit, declanşat conform OUG 109/2011, precum şi contractele încheiate în legătură cu aceste proceduri de selecţie cu experţii independenţi specializaţi în recrutarea resurselor umane, dacă este cazul, potrivit sursei citate.

Proiectul de lege modifică articolele 2 şi 3 ale OUG 109/2011 privind guvernanţa corporativă, stabilind că prevederile OUG se aplică inclusiv la următoarele întreprinderi publice: instituţiile financiare şi societăţile de servicii de investiţii financiare şi societăţile de a investiţiilor prevăzute de OUG 99/2006 privind instituţiile de credit şi adecvarea capitalului; societăţile a căror activitate ste reglementată de Legea 32/2000 privind activitatea şi supravegherea intermediarilor în asigurări şi reasigurări, fiind prevăzut şi că „sunt exceptate de la aplicarea prevederilor prezentei OUG Regia Autonomă Rasirom, Compania Naţională Romtehica şi instituţiile de credit prevăzute de OUG 99/2006”.

Comentarii

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Inapoi