Skip to content
Opinii

Infrastructura României: planuri da, drumuri…ioc

România are o nouă strategie cu privire la infrastructură. De data aceasta nu se cheamă simplu „strategie”, ci are o denumire mai pompoasă și mai europeană: Master Planul General de Transport (MPGT). Totuși, acest nou plan de bătaie pus la cale de Ministerul Transporturilor pare mai realist și mai aproape de adevăr decât strategia de domeniul SF-ului prezentată de fostul ministru, actual purtător de cuvânt al PSD, Dan Șova.

Problema României din ultimii ani la nivel de infrastructură a fost mereu reprezentată de drumuri, adică a șoselelor pline de gropi și a autostrăzilor inexistente. În ultimii 15 ani, deoarece ministrul Băsescu nu a considerat necesară construirea de autostrăzi pentru România, miniștri de resort de la Transporturi au tot prezentat planuri, schițe, hărți, au făcut studii și cam atât. Cum e vorba din popor, pe noi „practica ne omoară”.

În ultimii 15 ani, cu tot cu Master Planul lui Ioan Rus, să tot fie vreo 5 strategii pe care guvernanții le-au prezentat românilor. Totuși, cea prezentată de ministrul Rus pare a fi mai realistă față de cea a predecesorului său, Dan Șova, care promitea în aprilie 1.800 kilometri NOI  (de subliniat acest aspect) de autostradă până în anul 2020. Asta în condițiile în care știm cu toții că anul acesta s-a șomat la greu.

Mai mult, Șova pierdea din vedere un alt aspect: lucrările nici măcar nu au început la autostrăzile pe care le visa. Probabil prins de euforia dată de funcția de ministru al Transporturilor, acesta s-a rupt de realitate și s-a teleportat într-o altă dimensiune în care România este țară occidentală și în care cei care ar trebui să se ocupe de un domeniu chiar muncesc pe bune.

Ce ne spunea domnul Șova în urmă cu numai 6 luni, când încă mai era ministru: România va avea o reţea de 2.440 de kilometri de autostradă în anul 2020 și că până în 2017 se vor construi două autostrăzi între Moldova şi Transilvania. Românii și opinia publică ba doar au schițat un zâmbet spunând în gând „sărmanu, delirează”, ba s-au rostogolit pe jos de râs la auzul unor asemenea planuri ieșite din comun.

Acum, de ce strategia „master” a lui Rus ar fi mai realistă. Păi, pentru început a realizat că în România până se construiește o autostradă durează pe puțin 20 de ani. Astfel, noua strategie pentru infrastructura rutieră cuprinde: 2.400 de km de drumuri expres, 480 de km noi de autostradă. Strategia lui Rus este o palmă pe care social-democratul i-o dă mai tânărului său coleg.

Mai mult decât atât, ca tacâmul să fie complet, dintre toate autostrăzile desenate de oamenii lui Șova pe strategia prezentată în aprilie ar mai rămâne în picioare doar Sibiu – Brașov – Ploiești și Brașov – Bacău, la care se mai adaugă autostrada Pitești – Craiova și finalizarea autostrăzii Transilvania de la Cluj Napoca la Borș.

Așadar, Master Planul a fost prezentat, acum să vedem cât va fi realizat, anul acesta fiind deja compromis, așa că nu mai poate fi luat în seamă. Important este că, totuși, s-a reparat o doză de exces de zel din partea unui ministru care, până la urmă este și de înțeles, nu prea le are cu cifrele. După strategia lui Dan Șova mai aveam puțin și drumurile comunale deveneau și ele autostrăzi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *