PSnews

Ediția de București

Înțelegerea Firea-COTAR: esența păguboasă a stângii întâlnește interesele taximetriștilor EXCLUSIV

probr.ro + magnanews.ro

Transportul bucureștean în regim de taxi este controlat de ani buni de câteva personaje dubioase, despre care PSNEWS.RO a mai scris în câteva episoade, pe care le puteți citi în linkurile de mai jos.

VEDEȚI ȘI: UPDATE Protestul taximetriștilor, sub așteptări. Personaj controversat în centrul atenției EXCLUSIV

PLUS: Clanul taximetriștilor lui Băsescu face anticameră la Firea EXCLUSIV SURSE

DE ASEMENEA: Vasile Ştefănescu şi CARACATIŢA cesionărilor autorizaţiilor taxi. O afacere extrem de bănoasă EXCLUSIV

Altfel spus: cumetriile care s-au creat în Primăria Capitalei și care au făcut jocurile în domeniul transportului de persoane (indiferent de edilii care s-au perindat la conducerea instituției) atinge noi cote alarmante odată cu mandatul de primar al Capitalei obținut de Gabriela Firea.

Situația are să devină, însă, cu mult mai neagră pentru domeniul transporturilor, având în vedere deciziile făcute publice în cursul zilei de luni de către primarul Bucureștiului.

Pe scurt: primarul general, Gabriela Firea, s-a întâlnit luni cu reprezentanții Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR), pentru a analiza problemele cu care se confruntă operatorii de taxi din Capitală, iar conform unui comunicat al Primăriei, reprezentanții organizației patronale i-au prezentat edilului Bucureștilor o serie de revendicări ale asociațiilor taximetriștilor licențiați.

Vrând să demonstreze că se poate ocupa și de alte probleme decât organizarea de târguri în diverse locuri din Capitală, Firea a garantat că vor fi luate toate măsurile legale, astfel încât legislația de specialitate în vigoare să fie respectată de toți cei care practică activitatea de taximetrie în București.

Coincidență sau nu, profilul utilizatorilor de așa-numita „rideshare” (covoiajare) se cam suprapune cu profilul celor cunoscuți drept „TFL-iștii” din Piața Victoriei.

Ce prevede noul Regulament?

”Vom promova în următoarea ședință a Consiliului General al Municipiului București un nou proiect de hotărâre ce va stabili norme și reguli clare pentru toți cei care practică taximetria în Capitală, astfel încât, atât bucureștenii, cât și turiștii, să poată folosi acest serviciu cu încredere, și în deplină siguranță, beneficiind de aceeași calitate a transportului în regim de taxi că în marile capitale europene.

Concret, prin noul regulament vor fi interzise toate formele de practicare a taximetriei care nu se încadrează în prevederile Legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere, precum și în cele ale HCGMB 78/2008 și ale Codului Fiscal. Toți cei care practică activitatea de taxi în Capitală vor fi obligați să respecte acest regulament. Îi anunț pe toți cei care practică taximetria că ne vom asigura, prin departamentele de resort, că acest regulament va fi respectat în integralitate”, a spus Firea în comunicatul de luni.

Amănuntul din spatele „binefacerii”

Având în vedere că hotărârea primarului Gabriela Firea a fost luată după consultările cu reprezetanţii COTAR (Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România), deducem că transportul asigurat de către Uber şi Taxify este vizat în mod direct, dacă este să luăm în calcul faptul că, de când a venit în România, Uber s-a dovedit a fi o alternativă deloc neglijabilă la taximetria tradiţională nu doar din București, ci și din câteva orașe mari de provincie (Cluj-Napoca, Brașov, Timișoara).

Despre președintele COTAR, Vasile Ștefănescu, un personaj-cheie supranumit „Nașul taximetriștilor” (cel care la ultimele alegeri parlamentare a încercat marea cu degetul și a candidat la vedere în echipă cu Traian Băsescu), redacția PSNEWS.RO a relatat într-un episod dintre cele menționate la începutul articolului. Tot acolo am amintit despre războiul dintre șeful COTAR și primarul Gabriela Firea.

Mafia din taximetrie s-a mutat la primărie?

Ei bine, dacă în urmă cu câteva luni un aprig război dădea semne că pornește între primarul Capitalei și liderul COTAR, acum se pare că între timp lobby-ul lui Vasile Ștefănescu pe lângă Gabriela Firea a dat roade, din moment ce luni primarul Capitalei a făcut o declarație din care reiese că că va pune lacăt pe Uber și Taxify.

Partea interesantă rămâne totuși încrengătura dintre primarul Gabriela Firea și Vasile Ștefănescu, președintele Confederaţiei Operatorilor şi Transporturilor Autorizaţi din ţara noastră (COTAR), care riscă să pună pe butuci una dintre categoriile importante ale transportului public de persoane din București. Amintim că, la începutul lunii august 2016, Băsescu și Ștefănescu au făcut o conferință comună de presă în care au anunțat încheierea unui parteneriat între PMP și COTAR, în vederea sprijinului reciproc: confederația patronală să susțină Partidul Mișcarea Populară în alegerile legislative, pentru ca, la rândul lor, odată intrați în Parlament, politicienii fostului președinte al României să rezolve problemele transportatorilor reuniți în COTAR.

Altfel spus: Vasile Ștefănescu este unul unul dintre personajele anturate la Primăria Municipiului București (PMB) în mandatul de edil general al lui Traian Băsescu, care a ajuns să facă legea în domeniu pe timpul lui Sorin Oprescu și care se pare că a reușit să intre în grațiile primarului Gabriela Firea. Același Ștefănescu avea să cântărească greu luni în decizia primarului Gabriela Firea.

Cum e turcul – și pistolul

Dincolo de nume ale unor persoane sau afaceri, gândirea Gabrielei Firea scoate la iveală una dintre marile racile ale stângii politice: interzicerea, nu încurajarea. Cu alte cuvinte: Gabriela Firea ar fi putut foarte ușor să „omoare” Uber sau Taxify prin încurajarea acerbă a competitorilor din taximetrie, cu beneficii în ultimă instanță pentru consumatorul final – bucureșteanul care merge regulat cu taxiul. În schimb, primarul Capitalei a preferat să calce pe cap piața de „ride sharing” (așa-numita „covoiajare”), disprețuind libertatea individuală a alegerii. Această realitate ne face să ne întrebăm dacă nu cumva edilul Bucureștiului (care și-a câștigat această funcție pozând într-un om din popor) s-a îndepărtat prea mult de bucureșteanul de rând, pe care ea, Firea, a fost aleasă să-l reprezinte. Mai pe românește:  ne întrebăm dacă nu cumva politicianul cu al doilea cel mai mare bazin electoral din țară s-a obișnuit prea tare cu limuzina de serviciu și nu a mai pus de mult piciorul într-un taxi.

Comentarii

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Inapoi