Skip to content
Alegeri

INTERVIU. Directorul Poştei Române clarifică situaţia plicurilor cu voturile prin corespondenţă dispărute: Au venit peste termenul legal 1.092 de plicuri

psnews.ro

Horia Grigorescu, directorul Poştei Române, declară într-un interviu în exclusivitate pentru PS News că instituţia pe care o conduce şi-a îndeplinit toate obligaţiile referitoare la predarea către birourile electorale de circumscripţie a plicurilor cu voturile prin corespondenţă care au venit din diaspora.

Poşta Română realizează pentru acest proces electoral serviciul de expediere a plicurilor pe care le pus la dispoziţie pentru cetăţenii care şi-au exprimat această intenţie de a vota prin corespondenţă. Astfel, Poşta Română a finalizat toată procedura de expediere a celor 35.808 plicuri cu voturi prin corespondenţă în intervalul 2-13 noiembrie a.c. De la momentul respectiv, activitatea de distribuire propriu-zisă a plicurilor electorale se realizează de către administraţiile poştale străine din ţara de destinaţie, de rezidenţă a cetăţenilor români care au dorit să voteze prin corespondenţă.

Până în momentul de faţă, conform dispoziţiilor legale şi a legislaţiei electorale în vigoare la acest moment, Poşta Română predă către birourile electorale de circumscripţie voturile care au sosit în ţară până joi, 3 decembrie, ora 23.59. Până acum, în ţară au sosit 18.421 de plicuri cu voturi expediate înapoi în România, la cele trei birouri electorale de circumscripţie pentru voturi din Diaspora.

De asemenea, românii care locuiesc în Diaspora şi-au exprimat dreptul de vot au avut la dispoziţie mai multe alternative de a returna aceste plicuri electorale. Mai exact, alternativa de a trimite voturile rin corespondenţă către reprezentanţele diplomatice din ţările de rezidenţă – lucru care s-a şi întâmplat – AEP a comunicat un număr însemnat de voturi care au fost înregistrate la nivelul ambasadelor.

Totodată, au mai avut la dispoziţie alternativa de a expedia înapoi pachetul electoral cuprinzând buletinele de vot fie prin intermediul serviciilor poştale din ţara respectivă, în mod gratuit. dar şi contracost, au avut posibilitatea de a trimite plicurile electorale prin intermediul altor furnizori de servicii poştale, cum ar fi operatorii privaţi„, a declarat pentru PS News directorul Poştei Române.

Horia Grigorescu a mai precizat că, în momentul de faţă, în contextul pandemiei cu noul coronavirus, instituţia pe care o conduce a încercat să preîntâmpine situaţiile dificile – cum ar fi perturbarea curselor aeriene -, punând la dispoziţie curse rutiere la nivel european pentru facilitatea ajungerii cât mai rapide a voturilor din străinătate înapoi în România. El a exemplificat buna colaborare cu administraţii poştale similare din Marea Britanie, Italia şi Germania.

Peste 1.000 de voturi au venit în România peste termenul legal

Directorul Poştei Române a precizat pentru PS News că au existat peste o mie de plicuri electorale care au venit înm România după temenul legal, adică 3 decembrie a.c. „Poşta Română, tot ce a avut pe data de 3 decembrie, a predat mai departe căte birourile electorale de circumscripţie. În cifre absolute, au venit peste termenul respectiv 1.092 de  plicuri conţinând voturi prin corespondenţă„, a explicat Horia Grigorescu. El a mai spus că aceste plicuri electorale vor fi predate BEC şi nu a exclus posibilitatea ca şi alte plicuri electorale să revină în România peste termenul legal, în perioada următoare.

Nu putem avea nici o certitudine că fiecare român care s-a înscris pentru a vot prin corespondenţă nu a optat între timp să voteze fizic, în secţia de votare, sau că nu a mai dorit să-ţi exprime votul respectiv. De altfel, la alegerile prezidenţiale din noiembrie 2019 au venit plicuri din Belgia, ca urmare a unei greve a Lufthansa, inclusiv în luna martie 2020. Nu avem cum să intervenim, dar am avut un dialog constant cu toţi reprezentanţii administraţiilor poştale străine pentru a fi tratate cu prioritate aceste pachete electorale pentru a ajunge cât mai repede înapoi în România”, a mai declarat pentru PS News Horia Grigorescu.

Reprezentanţii Poştei Române susţin că au fost înregistrate în jur de 250 de reclamaţii cu diverse subiecte: „Dintre acestea aproximativ 60 se refereau la faptul că trimiterile erau blocate din motive necunoscute de operatorii poştali. Am avut astfel de situaţii în Ungaria, Franţa sau Elveţia. După intervenţiile Poştei Române aceste trimiteri au fost deblocate şi livrate către destinatari”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *