Skip to content
Politică

Iohannis: Noi vrem să dezvoltăm Aeroportul Internațional, pentru asta e nevoie să poți ajunge în aeroport în condiții bune și predictibile

Inquam Photos / Octav Ganea

Președintele Klaus Iohannis a susținut o declarație de presă, luni, după deplasarea test cu trenul pe conexiunea feroviară „Gara de Nord – Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni”. Cu această ocazie, șeful statului a subliniat că „dezvoltarea infrastructurii de transport este fundația pe care se clădește planul de relansare economică”.

„Iată că planul de relansare economică pe care l-am elaborat împreună cu Guvernul Orban începe să își arate și partea practică. Pentru a sublinia importanța dezvoltării infrastructurii feroviare, am participat astăzi la un test pe singura linie nouă de cale ferată construită, atenție, nu din `89 încoace, ci din `84 încoace. Noi dorim să dezvoltăm Aeroportul Internațional, dorim să îi dăm amploare, dar pentru asta, evident, e nevoie să poți să ajungi în aeroport în condiții foarte bune, în condiții predictibile și pentru asta legătura de la Gara de Nord până în aeroport este absolut esențială. Este evident că în acest fel și în acest ritm vom reuși să modernizăm infrastructura din România. Nu întâmplător am participat în ultimele zile la metrou, la autostradă și, iată, acum la testarea acestei noi căi ferate. Dezvoltarea infrastructurii de transport este fundația pe care se clădește planul de relansare economică. România are nevoie de o dezvoltare economică sustenabilă, puternică și pentru asta este nevoie de infrastructură de transport, iar pentru a putea realiza această infrastructură de transport avem o șansă enormă acum, în anii care urmează, când putem să folosim banii europeni care ne sunt puși la dispoziție”, a declarat șeful statului.

Președintele Klaus Iohannis s-a îmbarcat în deplasarea test cu trenul pe conexiunea feroviară „Gara de Nord – Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni”. Amintim că, la finalul deplasării, șeful statului va susține o declarație de presă.

Președintele României va participa la deplasarea test cu trenul pe conexiunea feroviară „Gara de Nord – Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni”, luni, ora 12, informează Administrația Prezidențială. La finalul deplasării, șeful statului va susține o declarație de presă.

Președintele Klaus Iohannis va participa la deplasarea test cu trenul Gara de Nord – Aeroportul Otopeni

Vestea vine în contextul în care Lucian Bode, ministrul Transporturilor, declara că linia de cale ferată ar putea fi dată în folosință din data de 12 decembrie.

„Eu am fost astăzi într-o probă-test, într-o verificare pentru tot ceea ce credem noi că se va întâmpla undeva la sfârşitul lunii octombrie, când vom finaliza cei 8 kilometri de linie dublă. De la Gara de Nord până la Otopeni sunt 19,5 kilometri. Pe 8 kilometri între Mogoşoaia şi Baloteşti se modernizează linia, vom avea linie dublă. Se construieşte acel tronson de 3 kilometri, pasarela peste DN1, nou, de la zero”, declara ministrul în urmă cu aproape o săptămână, potrivit Agerpres.

Demnitarul sublinia că este vorba despre „primul tronson de linie de cale ferată construit în România de la zero după 1989”.

„Dacă vă puteţi imagina: este primul tronson de linie de cale ferată construit în România de la zero după 1989. Aşadar, suntem într-un progres fizic de peste 98%, vom realiza cel mai probabil săptămâna viitoare primele deplasări cu invitaţi, cu presa, aşa cum am făcut şi la metrou. (…) Noi credem că o dată cu noul Mers al Trenurilor, 12 decembrie, din acel moment, de la Gara de Nord la Otopeni, sau de la Otopeni la Gara de Nord vom parcurge cei 19,5 kilometri în 15-17 minute”, mai spunea el.

CFR SA a arătat că noua cale ferată spre aeroport porneşte din zona de racordare (fosta Haltă Odăile) pe aproximativ 600 de metri, traseul continuă cu o zonă de consolidare, în lungime de 900 de metri şi un viaduct de 1,52 kilometri, care supratraversează DN1, până la noua staţie de călători, de la Terminalul Sosiri Aeroportul Internaţional Henri Coandă. Pe întregul traseu a fost montată linia de cale ferată, constructorul executând în prezent ultimele lucrări de buraj şi profilare mecanică.

Proiectul „Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti – FAZA I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti” presupune construirea unei căi ferate simple pe o lungime de 2,95 km, cu trei podeţe, un viaduct de 1,52 km lungime (37 de pile şi o culee) care supratraversează DN1 şi o staţie CF, cu linie dublă, la Terminalul T1. Contractul are o valoare de 398,1 milioane de lei, iar sursa de finanțare este reprezentată de fonduri europene nerambursabile.

Contractantul este Arcada Company. Pe categorii de lucrări lucrează următorii constructori: Arcada (construcţii civile/viaduct), Wiebe (suprastructură CF) şi Alstom (instalaţii semnalizare şi telecomunicaţii).

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *