Iohannis o critică dur pe Carmen Dan: A pus în pericol viața oamenilor!

Președintele Klaus Iohannis susține o declarație de presă după protestele masive de miercuri seara. În acest sens, a adus critici dure ministrului de Interne, Carmen Dan, precum și Jandarmeriei.

„Aseara au avut loc demonstratii si proteste masive in  toata tara. Sunt foarte impresionat de amploare acestor manifestari si de faptul acesti romanii au inteles foarte bine despre ce este vorba cu aceste ordonante si au aratat romanii foarte clar ce vor: un stat de drept. Aceste demonstratii au fost unele eminamente pasnice.
Romanii s-au adunat intr-un numar foarte mare si pasnic, asta pana dupa ora 10. Cand un grup de demonstranti violenti au intrat in Piata Victoriei si au deturnat demonstratia. A fost evident pentru oricine ca romanii au demonstrat, in număr foarte mare, pasnic si au spus foarte clar ce doresc. A fost foarte evident ca acesti demonstranti violenti au venit cu scopul de a strica manifestatia. Felul in care Ministerul de Interne nu au gestionat situatia si felul in care jandarmii au actionat asupra acestor grupuri de instigatori ma nemultumeste profund

La Ministerul de Interne s-a stiut exact unde, cati si ce grupuri se pregătesc sa sparga manifestatia din Piata Victoriei. I-au lasat liber sa se amestece printre demonstratii pasnici. Au pus in pericol sanatatea si viata romanilor simpli care s-au dus sa demonstreze in mod pasnic. Foarte grav mi sa parut ca dna ministru de Interne s-a dus la TV si a spus ca ea n-a stiut nimic. Daca nu a stiut nimic inseamna ca doar sta in minister. Solicit doamnei ministru de Interne si Jandarmeriei lamuriri scrise si clare. De ce si cum a fost psibil sa fie lasate elemente sa distruga o manifestatie”, a declarat Iohannis.

Totodată, Iohannis a precizat că a sesizat Curtea Constituțională privind aceste ordonanțe pe Justiție, fiind acum treaba judecătorilor să acționeze. Șeful statului a menționant că nu știe unde este premierul Grindeanu, în condițiile în care situația este foarte tensionată.

„Am decis sa sesizez Curtea Constitutionala. Este, dupa parerea mea, evident, vorba de un conflict jruidic de natura constitutionala. Acest document este pe drum si va fi depus in cateva minute la Curtea Constitutionala. Guvernul a ratat misiunea. Si Ministerul de Interne. Exista voci in spatiul public care spun ca au stat unii in spatele acestor manifestanti. Nu ne-a raspuns si nu stiu unde este Grindeanu. Eu mi-am facut datoria si am sesizat Curtea Constitutionala. Mai departe, este treaba judecatorilor de la Curtea Constitutionala sa actioneze”, a mai spus președintele.