Skip to content
Opinii

Ipocrizia UE. Raportul MCV, un delir politic

marius constantin

Raportul MCV al Comisiei Europene a ajuns doar un instrument politic și nu mai reflectă o realitate sau o nevoie a societăților. Comisia Europeană face ceea ce a făcut în ultimii 10 ani, se îndepărtează de popoare și de state și vine cu pretenția să le supună marilor puteri, Franța și Germania. 

Raportul MCV din acest an este un text subiectiv, parcă scris la ordinul unor politicieni români din opoziție, care nu are nicio legătură cu problemele reale ale justiției din România. Comisia Europeană atacă și critică în mod direct deciziile Curții Constituționale ale României, contribuind la discreditarea acestei instituții deja atacată de forțele politice din România. 

Raportul MCV critică în repetate rânduri Secția pentru Investigarea Infracțiunilor din Justiție (SIIJ) – care nu funcționează deloc așa cum ar trebui, ceea ce știm cu toții – , dar nu precizează nici măcar un cuvânt despre responsabilitatea magistraților și că anchetele politice și nefondate ale procurorilor DNA au scos politicieni din campanii electorale sau i-au obligat să renunțe la funcții și ulterior instanța i-a declarat nevinovați. 

Raportul MCV creează la rândul său dezechilibru în societatea și vrea niște parchete care pot pune biciul pe oricine, la orice oră, fără să dea explicații pentru faptele lor. De asemenea, MCV-ul confundă procurorii cu judecătorii, pentru că doar judecătorii sunt reprezentanții justiției. Justiția se face doar în instanță, nu în parchete. Ei insistă pe o putere exagerată a procurorilor, însă nu pomenesc nimic despre judecători, reprezentanții justiției. 

Comisia Europeană lansează un atac aberant la adresa Curții Constituționale a României ceea ce reprezintă o încălcare și a suveranității, deoarece CCR este independentă și nu primește ordine de la nimeni, cu atât mai mult de la o instituție politică străină. Dar pentru MCV, CCR e bun doar atunci când dă decizii favorabile intereselor MCV și CCR e rea când spune că SIIJ este constituțională. Uniunea Europeană să se hotărască dacă CCR e bună sau rea și dacă deciziile ei trebuie respectate sau nu. Dacă trebuie respectate, atunci SIIJ trebuie să rămână pentru că este constituțională.

În același timp, MCV-ul sugerează desființarea imediată a SIIJ, ceea ce s-ar putea face prin ordonanță de urgență, aceasta ar fi cea mai rapidă soluție. În același timp, MCV condamnă ordonanțele de urgență în justiție. Până la urmă, OUG-urile în justiție sunt bune doar când protejează interesele altora sau sunt bune întotdeauna? Pentru că dacă se intervine cu OUG-uri în justiție, atunci și modificarea Codului Penal ar fi posibilă la fel. 

Comisia Europeană atacă inclusiv CSM-ul, pe care îl acuză că n-ar fi independent pentru că susține Secția de Investigare a Infracțiunilor din Justiție. Dar pentru MCV este justiția independentă când judecătorii se duc la Bruxelles să protesteze împotriva unui partid politic și împotriva unui guvern politic? Judecătorii au voie să facă politică pe Facebook și să atace premierul sau miniștrii? 

În fine, ajungem la cea mai mare greșeală din MCV, aceea de a nu condamna în niciun fel protocoalele secrete dintre DNA și SRI. MCV chiar nu vede o problemă în asta, iar din această poziție nu putem deduce decât că oamenii care au lucrat la raport nu știu că baza actualului SRI este fosta Securitate, care în 1990 și-a schimbat doar numele, iar structurile și oamenii au rămas. Tocmai de aici preocuparea românilor. Apoi decizia CCR care le-a declarat neconstituționale în totalitate, iar MCV ar fi trebuit să militeze pentru interzicerea unor astfel de protocoale secrete, dacă spune că vrea o justiție independentă. 

Pentru a continua acest delir, raportul MCV o apără pe Kovesi, luând decizia de unul singur – fără să decidă vreo instanță – că fosta șefă DNA este nevinovată de acuzațiile care i se aduc. Dar DNA-ul condus de Kovesi a făcut întotdeauna dosare politice și continuă și astăzi. Două exemple importante – Ludovic Orban în 2016 și Dan Barna în 2019. Fix în campaniile electorale. Este o justiție independentă? Orban a fost achitat. Au plătit procurorii care l-au scos din campania electorală? Tocmai acesta ar trebui să fie rolul SIIJ, acela de a-i asigura pe cetățeni că procurorii nu se vor trezi peste noapte să facă dosare penale oricui vor ei. Evident, SIIJ nu funcționează așa cum ar trebui, însă nu desființarea ei este soluția, ci reformarea și pregătirea unei Secții care să restabilească echilibrul și să elimine jocurile politice ale procurorilor. 

Raportul MCV nu menționează nici de faptul că fostul procuror general al României, Augustin Lazăr, a fost un instrument al Securității și al regimului dictatorial Nicolae Ceaușescu. Este aceasta justiția pe care o vrea Comisia Europeană? 

Raportul MCV și-a pierdut credibilitatea în urmă cu mulți ani tocmai datorită faptului că a fost mereu folosit ca instrument politic. Și Comisia Europeană va continua să facă acest lucru. Însă astăzi, Comisia Europeană are în primul rând o problemă de integritate – ea însăși fiind implicată în câteva cazuri de corupție și președintele Comisiei, Ursula von der Leyen, are probleme cu justiția. E ca și cum Adrian Năstase s-ar duce să vorbească despre respectarea legii, când știm cu toții că a făcut pușcărie. 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *