Isteria Auchan din perspectiva casierilor: „Stai ore bune nemișcat în fața casei de marcat, făcând același lucru încontinuu”

Una dintre cele mai dezbătute știri din ultimele zile este legată de anunțul Auchan din luna februarie, când a început refacerea liniilor de case din magazine și construirea unui parcurs 100% self check-out pentru clienți, ca parte a proceselor de modernizare și digitalizare a companiei.

Clienții vor aștepta mai puțin timp la casele de marcat, care vor fi deschise în permanență, a informat compania Auchan.

Angajații de la casele de marcat se vor îndrepta către o nouă meserie în cadrul companiei, cea de consilier, noul lor rol fiind acela de a acorda consultanță și suport clienților, a precizat compania.

Numeroase puncte de vedere au fost exprimate în legătură cu această situație, printre care și cel al unui fost casier care nu este de acord cu reacțiile negative, după cum a scris în mediul online.

„Viață de casier e groaznică”

„După cum bine știți, în ultima vreme, datorită apariției caselor de marcat self-scan în Auchan, au izbucnit reacții negative ale românilor asupra retailer-ului Auchan, chiar și George Simion și Marian Godină au avut reacții negative la acest lucru. Eu țin să contrazic toate reacțiile negative și vă spun și de ce. Eu am lucrat 3 luni de zile la Kaufland, în 2019, lucrăm atât la casă de marcat, cât și pe raion. Viața de casier e groaznică.

Pe lângă faptul că stai ore bune nemișcat în fața casei de marcat, făcând același lucru încontinuu, mai dai și de tot felul de oameni, unii mai cu chef de ceartă, alții cu întrebări stupide, alții care stau o ora să scoată banii din portofel și alții oameni care te înjură că de ce așteaptă mult la coadă. Și stresul care apare în momentul în care te pierzi la numărat banii și nu știi să dai restul de bani.

Casele self-scan sunt bine venite fix din cauza că faptului că tu că și casier nu mai ai de a face cu aspectele descrise mai sus. Clienții își scanează singuri produsele, iar „foștii” casieri stau tot timpul lângă casele self-scan pentru a ajuta clienții nepricepuți. Alți foști casieri sunt repartizați tot in magazin, dar pe alte funcții. Deci ipoteza că au fost dați oameni nevinovați afară, pică din start. Din contră, angajații au scăpat de stresul funcției de casier. Deci, ideea caselor de marcat self-scan este o idee bună și sper să fie implementată și alte magazine”, a scris acesta pe Reddit.

„Puține joburi implică suportat mai mulți oameni oribili”

Printre cei care au comentat această abordare sunt clienți, dar și alți casieri.

„Am lucrat și eu într-un hipermarket și confirm, pe lângă lucratul în ture și salariul de tot râsul, de departe cea mai mare problemă era interacțiunea umană. Puține joburi implică suportat mai mulți oameni oribili, veniți doar pe ceartă și pe vărsat frustrări. Toți Doreii și toate Lenuțele te tratează că pe un sclav, urlă la ține că nu au fost ei în stare să citească prețul la raft, te înjură pentru că au de așteptat la coadă, urlă la ține să te miști mai repede, toți se grăbesc de zici că le ard casele. Așa sunt majoritatea clienților, ceva îmi zice că ăștia speriați de self scan sunt din categoria asta, probabil chiar sunt speriați cu adevărat, că nu o să mai aibă pe cine să își verse frustrările.”

„N-am nicio problema să-mi scanez singur produsele DACĂ mizeriile alea de case ar merge cum trebuie. La Kaufland nu pot să pun un 4-pack din ăla de iaurturi legat, trebuie să le desfac și să le scanez unul câte unul. Cântarul merge ok odată la 2 ocazii iar când cumpăr alcool aștept câte 5-10 minute o cucoană plictisită să vină cu cheița să confirme vârsta.”

„Eu ca cumpărător:

Pierd timp scanând produsele mai încet (nu vorbesc de 10 produse, ci de coșuri d-alea mari)

Pierd timp așteptând să mă ajute un fost casier să cumpăr alcool, să desfac diverse etichete de securitate, să găsesc în meniu ceva foietaj care nu știu cum se cheamă, să modific ceva ce am greșit.

Petrec mai mult timp în magazin decât înainte, scanând produse, așteptând după ceilalți cumpărători

Mă chinui să pun produsele pe bandă aia scurtă și să le transfer nu știu unde exact până golesc coșul

Sunt verificat de pază că să nu fi furat produse

Nu câștig nimic din asta”.

„S-o creadă ei că stau să caut cinșpe mii de foietaje, care se nimerește, ăla rămâne.”

„Se plictisea lumea de Bîstroe”

„Nu am nici o problemă să îmi scanez singur produsele dar vreau reducere, că fac treaba unui angajat al supermarketurilor. Iar pentru cei care nu înțeleg logică și o dau cu progresul tehnologic va invit să vă reparați singur mașina iar la final să plătiți pentru serviciile efectuate.

Se plictisea lumea de Bîstroe iar achitările din justiție, plagiatele, pierderea banilor din PNRR, corupția din vămi și azilele transformate în lagăre erau subiecte prea nesemnificative/puerile.

Asta până când a apărut din neant ideea caselor self-scan, o idee ușor de digerat și despre care toată lumea și cățelul lor au o părere. Mai adaugăm la rețetă o opinie marca Marian Godină și una George Simion pentru popularizare, presărăm cu puțîn populism de la partidele consacrate pentru gust și avem un scandal proaspăt, gata de ocupat mințile cetățenilor pentru următoarele zile.”

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și:

Media PNL