Skip to content
Societate

Istoria celor 7 km de metrou din Drumul Taberei. De la 3 ani, la 9

Magistrala 5 de metrou, care va fi inaugurată marţi în prezenţa preşedintelui, premierului şi ministrului transporturilor, are un istoric aparte, construcţia celor 7 km de tunel durând mai bine de 9 ani.

Asociația ”Metrou Ușor” a făcut marţi o analiză a proiectului de metrou care face legătura între stația Eroilor și stația Râul Doamnei.

Istoricul proiectului realizat de asociaţia ”Metrou Ușor” pe pagina de Facebook:

– Noiembrie 2011: se dă startul construcției Magistralei 5.

– 2013: rectificare bugetară pe minus pentru Ministerul Transporturilor și magistrala M5. Apar primele semne că lucrarea nu va fi gata în 3 ani. Ritmul de lucru va fi foarte lent până în 2015, din cauza finanțării necorespunzătoare.

– Septembrie 2013: utilajele de tip TBM botezate „Varvara” și „Filofteia” sapă primele tunele.

– 2014: demarează prima licitație pentru trenuri noi pentru M5.

– Decembrie 2015: surpare de teren în zona Eroilor din cauza pânzei freatice de suprafață. Mai multe clădiri sunt evacuate în prag de sărbători.

– 2016: semne de îmbunătățire a ritmului lucrărilor. Ultimele tunele sunt săpate.

– 2017: Licitația pentru trenuri noi este anulată de DNA din cauza faptelor de corupție ce au vizat atribuirea contractului.

– Martie 2018: se aprobă al doilea caiet de sarcini pentru cumpărarea de trenuri noi

– 2018 – 2019: constructorul Astaldi e la un pas de insolvență, ritmul de lucru este redus din nou.

– Aprilie 2019: se atribuie contractul pentru automatizare și sisteme de siguranță pentru garniturile de metrou. Apar semne de revenire pentru constructor, ritmul pe șantier se îmbunătățește.

– Iunie 2019: a doua licitație pentru garnituri noi este lansată.

– Iulie – septembrie 2019: tramvaiul 41 este suspendat pentru a se lucra la Pasajele Grant și Ciurel. Autoritățile nu profită de această pauză pentru a lucra și la corespondența dintre tramvaiul 41 și stația de metrou Parc Drumul Taberei. Acest fapt impune devierea lui 41 și perturbarea tranzitului din zonă pentru mult timp de acum înainte, pentru a se realiza pasajul de corespondență. În iulie 2019 se începe lucrul la devierea șinelor lui 41 pe marginea bulevardului, șantier la care se lucrează și în prezent.

– Trimestrul 3 al 2019: majoritatea stațiilor de pe M5 sunt finisate.

– 2020: infiltrațiile la centrala de ventilație Tudor Vladimirescu întârzie darea în exploatare a metroului. Fără această centrală de ventilație, circulația trenurilor nu este posibilă în Drumul Taberei.

– Februarie 2020: Alstom câștigă contractul pentru furnizarea de metrouri noi. Decizia este contestată la Curtea de Apel București din mai 2020, iar verdictul nu a fost încă pronunțat.

– Iunie 2020: încep teste dinamice cu metrouri pe M5. Vor lua parte atât trenuri Bombardier, cât și trenuri IVA.

– Septembrie 2020: se lucrează intens în stațiile de metrou pentru ultimele finisaje.

– 15 septembrie 2020: Magistrala 5 este inaugurată cu trenuri Bombardier luate de pe celelalte magistrale, iar pe Magistrala 3 sunt reintroduse câteva garnituri românești IVA.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *