Skip to content
Politică

Kaufland anunță: primul magazin în care se implementează o strategie anti-plastic

retail magazine

Kaufland, cel mai mare retailer din România, a anunţat joi că magazinul din bulevardul Barbu Văcărescu, Bucureşti, este primul reorganizat după o strategie anti-plastic, eliminând peste 90% din materialele consumabile de plastic de unică folosinţă, care au fost înlocuite cu materiale 100% biodegradabile sau compostabile, prietenoase cu mediul înconjurător.

”Materialele biodegradabile au în compoziţie trestie de zahăr sau amidon de porumb şi se descompun sub acţiunea microorganismelor. Cele compostabile sunt automat biodegradabile, iar resursele din care au fost făcute pot fi descompuse prin compostare”, a informat compania.

Reprezentanţii companiei spun că vor continua demersurile de reducere a poluării şi de a materializa o strategie anti-plastic.

Schimbările sunt implementate în cadrul raioanelor de brutărie, legume-fructe, la vitrinele cu servire asistată, unde articolele consumabile (ambalaje, folii etc) sunt 100% biodegradabile. De asemenea, şi sacii de gunoi din parcare au fost înlocuiţi cu alternative sustenabile.

”Costul asumat de Kaufland România pentru ca articolele consumabile folosite în magazin să fie sustenabile (biodegradabile şi compostabile), este de patru ori mai mare. Investiţia companiei ajunge astfel la aproximativ 300.000 euro pe an”, mai arată compania.

În plus, la casele de marcat au fost introduse sacoşe din materiale biodegradabile, informează News.ro

De asemenea, compania a instalat pubele pentru deşeuri bio, unde clienţii pot arunca deşeuri biodegradabile sau destinate compostării ulterioare.

În parcarea magazinului, Kaufland pune la dispoziţie o infrastructură de reciclare de tip self-service, cu automate speciale pentru trei tipuri de ambalaje, inclusiv plastic. Aici, clienţii pot recicla PET-uri (cu volum de până la 3 litri), sticlă şi doze de aluminiu (cu volum de până la 1 litru) şi vor primi în schimb un cupon de reducere ce poate fi folosit în magazin.

”Iniţiativa are trei obiective: evitarea consumului de plastic, îmbunătăţirea reciclabilităţii materialelor şi încurajarea adoptării ambalajelor sustenabile”, mai spun reprezentanţii companiei.

Compania deja a anunţat delistarea din toate magazinele a articolelor marcă proprie din plastic precum beţişoarele pentru urechi, paie şi vesela de unică folosinţă din plastic, ce urmează să fie înlocuite în toate ţările cu alternative ecologice, până la sfârşitul lui 2019.

Pe viitor, Kaufland va reduce consumul de plastic în toate ţările cu cel puţin 20% până în anul 2025 şi va asigura reciclabilitatea în proporţie de 100% a ambalajelor din plastic folosite pentru mărcile proprii.

De asemenea, până la finalul anului 2019, în magazinele Kaufland din România vor fi instalate şi alte automate speciale de reciclare.

Risipa de ambalaje din plastic este una dintre preocupările de importanţă globală. Până în 2015, omenirea a produs 6,3 miliarde de tone de deşeuri din plastic. 79% dintre aceste deşeuri au ajuns în mediul înconjurător, poluând natura şi oceanele.

”Dacă planeta păstrează ritmul de producere şi utilizare a plasticului, până în 2050 vom avea 12 miliarde de tone de deşeuri din plastic în mediul înconjurător. Impactul poluării cu plastic este o ameninţare reală pentru viitorul planetei. De aceea, e necesar să luăm măsuri rapid, mai ales în ceea ce priveşte ambalajele din plastic de unică folosinţă, care au o durată de viaţă scurtă şi sunt foarte poluante”, spun ei.

Datele Kaufland arată că peste 47.000 de tone de deşeuri au fost reciclate de companie într-un an: plastic, ambalaje, baterii, ulei de gătit.

Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.300 de magazine în şapte ţări şi o reţea de 119 magazine în România.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *