Skip to content
București Știri locale

La metrou nu e o grevă, ci un ”război comercial”. Lucian Mîndruță: Angajaților nu li s-a tăiat salariul, nu li s-a întâmplat nimic

PSnews.ro

Contactat de PS News, jurnalistul Lucian Mîndruță susține că principala cauză a grevei de la metrou este disputa comercială provocată de decizia Metrorex de eliberare a spațiilor comerciale. Acesta spune că, în realitate, sindicaliștii nu au niciun motiv să protesteze, pentru că salariile și sporurile angajaților de la metrou rămân intacte. ”Muncitorii au ieșit să apere niște spații comerciale în care și sindicatul lor e implicat, deci e mai degrabă un război comercial în care angajații au decis să se implice și să implice și publicul călător. Nu e în regulă”, spune jurnalistul.

„În general, sindicatul ar trebui să apere drepturile muncitorilor, dar aici văd că muncitorii apăra drepturile sindicatului și ale liderilor lor. Nu mai zic de faptul de faptul că și comercianții de la metrou sunt printre protestatari. Ei nu au niciun motiv să protesteze blocând traficul.

E foarte simplu ce se întâmplă acum la metrou: statul a decis că metroul e al lui și nu al sindicatului sau al comercianților și plănuiește să-l ia înapoi, iar acești oameni care între timp s-au făcut proprietari vor să îl păstreze. Acesta este sensul acestui protest, al cui este metroul, al lor sau al nostru, al tuturor, care l-am plătit și continuăm să-l plătim și să-l subvenționăm din taxele noastre în fiecare lună.

În primul rând, eu nu înțeleg care sunt revendicările oamenilor de acolo. Ce doresc?! E un protest pentru ce?! Am înțeles că oamenii vorbesc despre sporuri ca să dea sentimentul că se zbat pentru sporurile lor, dar nu s-a pus nicio clipă în discuție niciun spor sau vreun salariu. Singurul lucru la care reacționează cu adevărat acești oameni este faptul că acele spații comerciale nu sunt exploatate, după părerea statului, în mod optim. Sau, mai bine zis, partea cea mai mare din profituri nu merge la proprietarul real”, spune jurnalistul.

De asemenea, acesta susține că atitudinea protestatarilor este imorală, din moment ce publicul călător este cel care are cel mai mult de suferit din protestul sindicaliștilor.

„Spațiile comerciale de la metrou cred că sunt miza fundamentală a acestui conflict. Muncitorilor nu li s-a tăiat salariul, nu li s-a întâmplat nimic. Ei au ieșit să apere niște spații comerciale în care și sindicatul lor e implicat, deci e mai degrabă un război comercial dacă stăm să ne gândim, în care angajații au decis să se implice și ei și să implice și publicul călător. Nu e în regulă.

Acești angajați sunt într-o dispută comercială și au târât și compania odată cu ei, pentru interesul altora, că nu la muncitorul simplu din spațiile comerciale merge cea mai mare parte din profit.

Oamenii ăștia fac jocul altora și o fac pe spinarea bucureștenilor și este imoral și trebuie să înceteze”, a conchis Lucian Mîndruță.

Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti – Ilfov (TPBI) a dispus vineri dimineaţă ca cei trei operatori care asigură transportul public să ia toate măsurile necesare pentru preluarea fluxurilor de călători prin transportul de suprafaţă, ca urmare a protestului spontan organizat de lucrătorii de la Metroul bucureştean.

Circulaţia trenurilor de metrou a fost perturbată vineri dimineaţa de un protest spontan al unor reprezentanţi ai sindicatului USLM în staţia Piaţa Unirii, aceştia coborând în tunel, pe calea de rulare, şi împiedicând pornirea la timp, conform programului normal, a trenurilor de pasageri, informează Metrorex.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *