O veche rețea de multimilionari conectați la fosta Securitate, mai exact la Direcția de Informații Externe (DIE, actualul Serviciu de Informații Externe- SIE) muncesc asiduu pentru a strânge bani și influență în dreptul candidatului la prezidențiale Mircea Geoană.
Acesta se deplasează în țară la diverse întâlniri private cu un elicopter pus la dispoziție de magnatul Ion Ţiriac, considerat cel mai bogat român. Așa s-a deplasat Geoană la proprietatea de lux a altui milionar, de la Bran, Dragoș Dobrescu (așa cum PS News a scris AICI), „Miliardarul fără chip”, care si-a făcut averea impresionanta din imobiliare și retrocedări. Dobrescu se află în anturajul lui Ţiriac de ceva vreme. Îi leagă conexiunile din zona obscură a serviciilor de informații pe zona SIE- DIE. Nu este un secret că Ion Ţiriac a fost informator al Securității lui Ceaușescu, tot pe „zona externă”.
Ca o adevărată plasă de păianjen, gruparea de susținători ai lui Geoană pentru prezidențiale și-a întins firele în toate marile partide, în zona de proximitate a serviciilor și în interiorul castei privilegiate a îmbogățiților de după Revoluție. Geoană este exponentul unui Sistem de putere conectat la servicii a cărui influență este comparabilă cu Sistemul creat de Florian Coldea ce pivota în jurul SRI.
Ţiriac a fost acționar al trustului Media Pro (Pro Tv) alături de Adrian Sârbu, susținător fervent în trecut a lui Mircea Geoană în diversele sale aventuri politice din care a ieșit perdant de fiecare dată. Sârbu se află, mai nou, în parteneriat alături de Dan Sucu, miliardarul de la Mobexpert, prieten și el cu Geoană și partener de tenis. In trecut, Sârbu a fost și șeful oficial de campanie pentru Geoană la alegerile pentru Primăria Capitalei din anul 2004, când a pierdut rușinos în fața lui Traian Băsescu.
Așa- numita „Gruparea Monaco”, a băieților conectați la Externe, s-a reactivat așadar în anul electoral și vrea să joace, nu întâmplător, la alegerile prezidențiale pe mâna fostului ministru de Externe din Guvernul Năstase. Șeful informal al grupării si finanțatorul cel mai fervent al candidaturii este același Dragoș Dobrescu, cel care își pune la dispoziție proprietățile de lux pentru întâlniri de taină la care Geoană își face strategiile.
Dobrescu este cel care l-a adus în echipă pe post de „consultant politic” pe Rareș Mănescu, fost lider PNL, apropiat de Crin Antonescu. În realitate Mănescu are rolul de a convinge cat mai mulți liberali importanți că Geoană este soluția pentru anul 2024.
În PSD, pentru cunoscători, Geoană va accesa pentru susținere vechea rețea Hrebeciuc- Vlase, posibil prin racolarea în proiect a lui Mihai Tudose, fostul partener de afaceri al lui Gabriel Vlase, actualul director SIE.
Însă, adevărata șefă de cabinet și de operațiuni a candidaturii este anonima deputată PSD Ana Maria Cătăuță, parlamentară social democrată din județul Bacău, un fief al SIE, după cum vom explica. Cătăuță este practic „umbra lui Geoană” din ultimii 18 ani, încă de când Geoană era președintele PSD. Cătăuță este mai mult decât o secretară iar liderii PSD știu care a fost rolul ei în proximitatea fostului lor șef.
În 2020, Dragos Benea, liderul PSD Bacău, cu binecuvântarea lui Gabriel Vlase directorul SIE, fost lider și el al PSD Bacău, i-au făcut lui Geoană o favoare și au instalat-o pe Ana Maria Cătăuță în fotoliul de parlamentar. Cutumele NATO nu i-au permis „umbrei lui Geoană” să i se alăture acestuia la cabinetul de secretar general adjunct al NATO de la Bruxelles. Ana Maria a rămas la București, nu la Bacău, este oficial parlamentar PSD, dar muncește asiduu în campania lui Geoană, având rol de decident major. Dacă cineva vrea să vorbească cu Geoană înafara de cercul său intim trebuie să treacă prin Ana Maria Cătăuță.
Din punct de vedere electoral Mircea Geoană repetă piesa de teatru pusă în operă de Cristian Popescu Piedone. El se prezintă ca singurul candidat al poporului, complet independent, deși are oameni în toate partidele și induce ideea că este câștigător clar al alegerilor în fața politicienilor. Așa cum proceda și Piedone când încă nu existau alți candidați anunțați. Sondajele comandate de Geoană îl dau în mod fals câștigător fără ca nici măcar un alt candidat din partea marilor partide să-și fi anunțat oficial intrarea în cursa.
Tehnica este veche: proiectarea ideii că alegerile sunt subiect închis și că Geoană bate pe oricine în turul doi. Pe aceeași strategie Piedone a luat în final 16 la sută în alegeri la Capitală după ce marile partide și-au aruncat în luptă candidații; asta în condițiile în care la începutul cursei electorale cand alerga singur același Piedone „avea” 44 la sută în „sondaje”. Geoană interpretează și el aceeași partitură în sondajele sale iluzorii.
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News