România se află „în mod cert” pe o traiectorie către un învăţământ preuniversitar incluziv „de calitate”, a declarat, marţi, ministrul Educaţiei, Ligia Deca, la conferinţa de închidere a proiectului „Consolidarea guvernanţei învăţământului preuniversitar din România”, finanţat prin Instrumentul de Sprijin Tehnic (IST) al Comisiei Europene.
„România se află în mod cert pe o traiectorie către un învăţământ preuniversitar incluziv de calitate. Avem o serie întreagă de măsuri îndreptate spre calitate şi echitate în Legile învăţământului preuniversitar şi avem şi un buget care să le facă realiste. Ştim cu toţii că avem o creştere bugetară de 56% faţă de 2023 şi ne aşteptăm ca odată cu implementarea măsurilor din legi bugetul să sprijine în continuare prin creşteri semnificative măsurile pe care ni le-am asumat cu toţii”, a afirmat Deca.
Ea a reiterat angajamentul „ferm” al Ministerului Educaţiei, precum şi al Guvernului cu privire la creşterea atractivităţii profesiei didactice.
„Pe lângă creşterile salariale istorice de anul trecut şi din acest an care însumează peste 50% pe medie, avem nevoie de un echilibru între creşterea calităţii educaţiei, îmbunătăţirea performanţelor cadrelor didactice şi investiţii, pentru că, până la urmă, tot ce facem în sistem este pentru ca fiecare copil să îşi poată atinge potenţialul, iar asta trebuie să se traducă, indiferent de instrument, într-un rezultat vizibil la nivelul fiecărui elev”, a completat ministrul.
Potrivit Ligiei Deca, în contextul în care digitalizarea devine o necesitate şi nu un simplu deziderat, România a beneficiat de o serie de recomandări utile din partea OCDE în privinţa procesului de monitorizare, colectare de date şi de utilizare a acestora în procesul de elaborare şi implementare a politicilor publice.
Citește mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News