Târgul de Turism al României (TTR) a devenit un prilej de lansare a celor mai bune oferte, inclusiv pentru agențiile care nu mai participă cu standuri la expoziția de la Romexpo.
Variantele online de „târg” au continuat tradiția, în același timp cu evenimentul, unele prelungindu-se cu o săptămână, pentru cei care vor să cumpere vacanțe ieftine. Cele mai căutate sunt ofertele pentru vara acestui an, la plajă, în Grecia, Turcia și Bulgaria, dar și pe litoralul românesc. Agențiile de turism au înregistrat recorduri de vânzări pentru aceste tipuri de pachete turistice, pe site-urile proprii, inclusiv pentru stațiunea Mamaia, care anul acesta nu a participat la TTR.
Cea mai mare provocare a agențiilor care vând pachete turistice în România este creșterea incoming-ului – adică aducerea turiștilor străini în țara noastră. Din acest punct de vedere, preferințele turiștilor români sunt totalmente diferite de cele ale străinilor care ne vizitează țara. De exemplu, în această perioadă, agențiile de turism au vândut foarte bine vacanțele pe litoral, pentru vara anului 2024, în topul destinațiilor fiind și litoralul românesc, pe lângă stațiunile din Grecia, Turcia, Bulgaria. În schimb, incoming se face mai ales pentru circuitele culturale.
Agenția Bibi Touroperator a făcut un studiu la TTR, cu scopul de a măsura interesul vizitatorilor pentru tipurile de oferte. Din studiul agenției reiese că interesul pentru destinațiile prezentate a fost în proporție de 85% pentru cele din străinătate și doar 15% pentru România.
La târguri „se ia pulsul pieței”
Chiar dacă agenția nu a participat cu stand la TTR, la fel ca multe alte companii care au preferat să lanseze oferte pe propriile lor platforme online, interesul pentru târgul de turism a rămas, cel puțin pentru a „lua pulsul pieței”, la fel cum participă și la alte târguri de turism din Europa. „Chiar fără să participăm la TTR, vânzările au crescut, în această perioadă. Mergem acum la târgul de la Berlin, un eveniment mult mai mare decât cel de la București, pentru a prezenta ofertele noastre pentru touroperatorii care doresc să aducă turiști în România. Incoming-ul e în creștere, chiar dacă e abia la 60% față de anul 2019. Țărilor mari nu li se poate vinde litoralul românesc, dar mergem cu multe alte tipuri de produse. Cel mai bine vândute sunt circuitele culturale, pentru că țara noastră încă le e aproape necunoscută turiștilor străini”, mai spune Adrian Voican.
Încă sunt oferte speciale
Și agenția IRI Travel vinde foarte bine vacanțele pe litoral, în această perioadă, atât în România, cât și în Bulgaria, Grecia și Turcia. Agenția și-a lansat ofertele cu reduceri în varianta Târgului Online de Turism, până pe 29 februarie.
„Această perioadă este ideală pentru îmbunătățirea planurilor de vacanță, turiștii putându-se bucura de reduceri substanțiale. Cea de-a doua parte a lunii februarie oferă reduceri considerabile pentru sejururi în Bulgaria, România, Grecia și Turcia. Aceste reduceri sunt disponibile atât prin intermediul celor peste 1.000 de agenții partenere IRI Travel, cât și pe site-urile acestora. În topul rezervărilor pentru începutul anului se află Bulgaria – cu Nisipurile de Aur, Sunny Beach, Albena -, Grecia – cu Halkidiki, Thassos, Riviera Olimpului -, România – cu Mamaia, Eforie Nord și Saturn – și Turcia – cu Kusadasi, Marmaris și Antalya”, spun reprezentanții agenției.
Cele mai ieftine vacanțe la plajă
Agenția Paralela45 a ales aceeași strategie de lansare a ofertelor cu reduceri simultan cu TTR, în varianta unui târg propriu, online și în agențiile proprii, care au fost valabile până pe 19 februarie. Cel mai bine s-au vândut pachetele turistice pentru Turcia și Grecia. Cea mai ieftină vacanță de vară în Antalya a pornit de la 299 de euro de persoană, iar în Grecia, de la 357 de euro de persoană, în perioada târgului de turism.
Stațiunile românești sunt mai atractive
Un alt fenomen care merită să fie analizat este cel de creștere a vânzărilor în zona Mamaia-Constanța, pentru care principalele agenții de turism care vând vacanțe pe litoral au foarte multe cereri, chiar dacă Mamaia nici măcar nu a mai participat la TTR anul acesta. Reprezentanții mai multor agenții spun că evoluția litoralului nostru este bună, în general, în ultimii ani, mai ales pentru că nivelul prețurilor a-nceput să fie la egalitate cu cele din Bulgaria și Grecia, iar raportul calitate-preț este din ce în ce mai bun. Hotelierii din România au început să introducă oferte similare cu cele din străinătate, astfel încât turiștii români sunt atrași și de plajele noastre.
Citește mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News