Skip to content
București Știri

Lotul 3 din Centura Sud a Capitalei, adjudecat de o companie în insolvență. CNAIR, ”maleabilă” cu Legea

economiczoom.ro

Licitația de proiectare și construcție a Lotului 3 (18km) din viitoarea autostrada de centură sud (A0) a fost câștigată de asocierea Aktor SA – Euro Construct Trading 98 SRL, cu o ofertă de 853 de milioane de lei.

Lansată în iulie 2017, licitația s-a finalizat pentru a doua oară, după ce anterior CNAIR a fost obligată să reevalueze ofertele. Însă urmează acum o nouă perioadă în care se pot depune contestații.

Va trebui să treacă o perioadă de 10 zile pentru depunerea eventualelor contestații”, a declarat Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR, pentru HotNews.ro.

Lotul 3 al noii autostrăzi de Centura a Capitalei (A0) urmează să pornească după intersecţia cu DN 6, pe direcţia nord-vest, și va ajunge până după intersecția cu A1.

Trebuie menționat însă că firma de construcţii Euro Construct Trading ’98 din Bucureşti a intrat în insolvenţă la propria cerere, în februarie 2018.

Iar, conform legii, firmele aflate în insolvență nu pot participa la licitațiile pentru atribuirea de contracte publice.

Potrivit Legii insolvenței, autoritatea națională exclude din procedura de atribuire companiile care se află în procedura insolvenței sau în lichidare, în supraveghere judiciară sau în încetarea activității.

De cealaltă parte, Directiva 2014 /24 a Uniunii Europene prevede că autoritățile contractante pot exclude din procedura de atribuire companiile aflate în faliment sau în situație de insolvență sau de lichidare, de administrare judiciară, de concordat preventiv, de încetare a activității sau în orice altă situație similară care rezultă în urma unei proceduri de aceeași natură prevăzute de legislația și reglementările naționale, lăsându-se la aprecierea fiecărui stat transpunerea propriei legislații pe parte de insolvență în motivele de excludere la nivel național.

De aici rezultă dificultatea aplicabilității excluderii sau stabilirii de excepții de la excludere, care este cu atât mai mare cu cât prevederile legale privid participarea companiilor insolvente la atribuirea de contracte publice este dublată și Legea privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență.

Contactat de PSNews, avocatul Ghorghe Piperea ne-a declarat, în exclusivitate:

De regulă, firmele în insolvență sunt excluse de la licitații. Dar, teoretic, pot participa, dacă au un plan de reorganizare iar autoritatea contractantă e mai ”maleabilă””.

Compania Euroconstruct Trading ’98 este unul dintre principalii constructori de pe piaţa locală, fiind implicată, printre altele, în construcţia tronsonului de autostradă Moara Vlăsiei-Ploieşti, în consorţiu cu firmele PA & CO International (controlată de Costel Căşuneanu), Spedition UMB şi Tehnostrade (ambele deţinute de Dorinel Umbrărescu).

Compania a fost înfiinţată în anul 1998 şi are ca obiect de activitate construcţia de drumuri, autostrăzi, poduri, construcţii civile, instalaţii electrice sanitare, alimentare cu apă, canalizare, execuţii linii de tramvai şi de cale ferată.

Euro Construct Trading ’98 este implicată în proiectul de construcţie a autostrăzii Sebeş-Turda, pentru care a încasat, în 2017, potrivit zf.ro, 70 mil. lei. Loturile 3 şi 4 din A10 Sebeş-Turda se numără printre tronsoanele de autostradă care ar trebui să fie gata în primul trimestru din acest an.

În 2016, compania a avut afaceri de 257 de milioane de lei, potrivit informaţiilor de pe site-ul propriu, iar numărul mediu de angajaţi a fost în acelaşi an 900. Afacerile au fost în scădere cu 20% faţă de 2015. Profitul companiei în 2016 a fost aproximativ 16 milioane de lei, după cum se arată pe site-ul Ministerului de Finanţe, în uşoară creştere faţă de anul anterior.

Euro Construct Trading ’98 este controlată de Dan Beşciu şi Sorin Vulpescu. Cei doi oameni de afaceri sunt şi patronii restaurantelor Golden Blitz din Capitală. Anul trecut, compania s-a înscris pentru construcţia Centurilor Nord şi Sud ale Bucureştiului, în asociere cu concernul elen Aktor.

Printre contractele semnate de Euroconstruct Trading ’98, se numără şi lucrările de modernizare a liniei de tramvai din Cluj-Napoca pentru circa 25 mil. euro, alături de Swietelsky Baugesellschaft mbH, Astalrom şi Transferoviar Grup.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *