Skip to content
Politică

Lovitură pentru CNADNR. Compania obligată la plata a 14 milioane de euro

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale  a fost obligată, printr-o decizie a instanței, la plata a 14 milioane de euro către firma italiană Impresa Pizzarotti. Decizia Instanţei a fost dată în data de 16 iulie 2014 şi putea fi atacată cu recurs, informează jurnaliștii Capital.

În primăvara acestui an, fostul ministru al transporturilor, Dan Șova, anunța că a cerut CNADNR să rezilieze contractul cu italienii, arătând că sunt mai multe deficiențe la proiectul pentru construcția tronsonului de autostradă București-Moara Vlăsiei, mai exact porțiunea care să facă legătură între Capitală și centura Bucureștiului.

La începutul lunii iunie, presa centrală informa că CNADNR a transmis constructorilor notificarea de reziliere a contractului.

Dan Şova preciza în luna martie că acordul ar putea fi reziliat dacă autorităţile nu ajung la o înţelegere cu constructorii legată de preţul lucrării. „Am cerut să se facă o analiză care erau lucrările care trebuiau făcute în preţul iniţial şi care sunt lucrările suplimentare. Au cerut o sumă mult mai mare, de altfel ne-au şi dat în judecată, Pizzarotti a dat în judecată CNADNR pentru o sumă consistentă, de 80 milioane lei, daca nu mă înşel, e un proces pe rol în acest moment. Nu există niciun fel de rezervă, am spus că dacă în urma negocierilor Pizzarotti înţelege ca în preţul iniţial (…) să rezolve cei 6,5 km este bine, dacă nu, nu este exclus să ajungem la reziliere şi aici”, a precizat Şova la acea dată.

Primii 6,5 kilometri ai autostrăzii București-Ploiești urmau să fie deschiși circulației la finele acestui an, însă în ultimii doi ani fondurile au fost diminuate, astfel că CNADNR a prelungit în 2013 contractul de execuţie cu italienii de la Pizzarotti şi Tirrena Scavi până în aprilie 2015.

Lucrările la autostrada Bucureşti-Ploieşti au fost împărţite în două sectoare, respectiv Bucureşti-Moara Vlăsiei, executate de consorţiul italian Impressa Pizzarotti/Tirrena Scavi, şi Moara Vlăsiei-Ploieşti (asocierea Spedition UMB/Pa&Co Internaţional/Euroconstruct ’98/Com-Axa).

Traficul pe autostrada Bucureşti-Ploieşti a fost deschis în vara anului 2012, cu restricţii de viteză, după mai multe amânări. Valoarea totală a lucrărilor a fost de 450 milioane euro.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *