Skip to content
Politică

Lovitură pentru gașca de la Aeroporturi București. Inspecția în Construcții a respins recepția cârpelii la piste DOCUMENT EXCLUSIV

boardingpass.ro

Conducerea Companiei Naționale Aeroporturi București  este pusă la colț de inspectorii în construcții, care au anunțat că resping recepția lucrărilor la Pista de Aterizare 2, tehnologia folosită de o firmă provenită din fieful vicepremierului Marcel Ciolacu în cârpirea  zonei de rulaj  a aeronvelor fiind considerată improprie.

Pentru Ciolacu, Mândrescu, Cuc și Bădălău, vestea este o adevărată lovitură, scoțând la iveală ciolaniada derulată pe banii CNAB pentru liderii PSD, protejații lor și firme agreate din Buzău, zonă din care provin Marcel Ciolacu și Bogdan Mândrescu – director al CNAB, dar și din Giurgiu, de unde s-au cocoțat în sfera Puterii ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, și președintele executiv al PSD, senatorul Niculae Bădălău.

Încă de la sfârșitul lunii iulie, conducerii CNAB i s-a comunicat că lucrările de mentenanță a Pistei de Aterizare 2 nu reprezintă decât o vagă spoială cu asfalt a acesteia, comisia tehnică a Inspectoratului Regional în Constructii București-Ilfov refuzând să își pună semnătura pe actul de recepție a lucrării, după cum arată un document pe care CNAB încearcă să îl ascundă de ochii opiniei publice (foto).

Situația este în măsură să pună în pericol siguranța pasagerilor din orice cursă efectuată de aeronave de dimensiuni mari care aterizeazîă la Otopeni, în contextul în care unele incidente petrecute deja au ridicat semne de întrebare asupra lucrărilor efectuate până acum de firmele pesediste aduse în acest scop.

Pe lângă lucrările neconforme efectuate la întreținerea pistei 2, Bădălău și Cuc au introdus în morișca de bani a CNAB și  Gecor SRL Girgiu, deținută de Marian Mina, finul președintelui executiv al PSD, aceasta având în sarcină înlocuirea tuturor bordurilor din incinta aeroportului.

Până și aceste lucrări au fost efectuate fără autorizație, efectul fiind că prețul unei borduri s-a dublat peste noapte față de tariful real.

Din interiorul CNAB vin vești și mai îngrijorătoare privind cenzura impusă de ministrul Transporturilor și de directorul Mândrescu angajaților bănuiți că ar putea scăpa informații în spațiul public.

Cuc și Mândrescu nu au decât o singură grijă: să blocheze orice scurgere de informații! FB este monitorizat la sânge! Orice „Like” pe comentarii împotriva lor este sanctionat”, explică în exclusivitate pentru PSNews.ro, o sursă din interiorul CNAB.

Lucreaza la implementarea noii organigrame pentru a-si numi noua echipa de pusti fara tangenta cu aeroportul sau aviatia; Pistele in continua degradare: la orice aterizare de avioane mari, o masina inspecteaza starea pistei si face reparatii locale!” explică omul din interior.

Mixtura turnată la rece este un adevărat pericol pentru avioanele mari care aterizează pe pista aeroportului Henri Coandă, bucăți din asfaltul turnat aiurea sărind la fiecare aterizare și punând în pericol securitatea aeronavelor și a pasagerilor din ele.

Mai mult: pragul pistei este mai scurt decât în fișa tehnică, ca urmare a degradării acesteia, iar un avion Turkish Airlines a fost pe punctul de a ieși de pe pistă și a-și rupe trenul de aterizare.

Starea pistelelor de la Aeroportul Otopeni poate duce la o catastrofă aviatică. Directorul General Mândrescu a pus in pericol siguranța traficului aerian pe AIHCB prin afectarea în mod iremediabil a integrității comisiilor de analiza de risc și a procesului de identificare si management al riscului, așa cum este el definit de toate reglementările aplicabile la nivel național si internațional.

Mai mult, acesta dovedește incompatibilitate cu funcția de manager responsabil al unei organizații operator de aerodrom, pregătirea și experiența acestuia fiind necorespunzătoare, raportate la cerințele aplicabile poziției de Director General / Manager responsabil, conform Reg.(CE) 139/2014”, explică și Mirică Dimitrescu,consultant în probleme de aviație și fost membru în CA al CNAB.

Dezastrul din sfera aeroportuară și aviatică a României a stârnit destule comentarii, dar, până în prezent, premierul PSD Mihai Tudose nu și-a îndreptat atenția decât asupra pierderilor imense raportate de Tarom în primele 8 luni ale aului, cerând demisia directorului și trimițând la compania aeriană Corpul de Control.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *