Skip to content
București Știri locale

Lovitură pentru Primăria Capitalei și Nicușor Dan. Au pierdut procesul cu Electroputere Pașcani, din cauza licitației anulată ilegal

" "

Primăria Municipiului Bucureşti a pierdut, definitiv, procesul cu producătorul de tramvaie Electroputere VFU Paşcani, după ce firma din Paşcani a contestat decizia municipalităţii de anulare a contractului pentru achiziţia a 40 de tramvaie noi cu o lungime de 18 metri, un contract în valoare de 300 de milioane de lei.

Practic, Curtea de Apel Bucureşti, a decis să menţină decizia Consiliului Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC), care stabilise, în februarie, ca urmare a contestaţiei producătorului din Paşcani, că anularea licitaţiei, în ultima zi a anului trecut, nu respectă prevederile legale.

" "
" "

Prin urmare, Primăria Generală este obligată să achiziţioneze cele 40 de tramvaie cu o lungime de 18 metri de la asocierea Electroputere Paşcani – Reloc, câştigătoarea licitaţiei din 2019.

Soluţia CAB s-a dat după patru termene de judecată, primul fiind pe 25 martie, iar ultimul, astăzi: „Tip soluție: Respingere recurs. Soluția pe scurt: Respinge plângerea, ca nefondată. Definitivă. Pronunţată azi, 20 aprilie 2021, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor de către grefa instanţei”, arată Curtea de Apel Bucureşti.

Primarul general Nicuşor Dan a decis în mod nelegal să anuleze licitația. El a intenționat sa direcționeze bugetul de achiziții pentru tramvaie către firma controversatului om de afaceri din Arad, Valer Blidar și către o companie chineză.

El a invocat lipsa banilor, STB având datorii de aproape un miliard de lei. De asemenea, Nicuşor Dan a mai susţinut că tramvaiele de 18 metri costau aproape cât cele de 36 de metri lungime pe care PMB urmează să le cumpere de la Arad.

PMB ar trebui să semneze, în curând, contractul pentru achiziţia celor 100 de tramvaie noi cu o lungime de 36 de metri produse la Arad (Asocierea Astra Arad cu CRRC Sifang – din China), sindicatul STB avansând chiar data de 6 mai.

Prin acest contract de peste 800 milioane lei (180 milioane euro) Societatea de Transport Bucureşti trebuie să modernizeze şi 24 de kilometri de şină.

În Bucureşti circulă 297 de tramvaie, iar deficitul de material rulant pentru a asigura necesarul de transport este de 400 de unităţi. Ultimele unităţi modernizate la URAC – Uzina de Reparaţii Atelierele Centrale au intrat în parcul STB în 2016 (Bucur LF).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *